Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Milstrandi eduloost järel riismed

    AS Milstrand kütuseterminal ViimsisFoto: Raul Mee

    Teist aastat järjest kukkus kütusetransiidifirma AS Milstrand müügitulu kordades ning majandusaasta lõpetati suure kahjumiga.

    „Seoses kütuse transiidi mahtude vähenemisega 2014. aastal vähenesid tulud 2,2 korda võrreldes 2013. aastaga,“ tõdetakse Viimsis Miiduranna sadamas tegutseva ettevõtte majandusaasta aruandes. Aasta varem oli ettevõte märkinud tulude vähenemist 2012. aastaga võrreldes 3,1 korda.
    Ehk kui 2012. aastal oli Milstrandi müügitulu üle 7,1 miljoni euro, siis 2013. aastal kukkus see 2,56 miljoni euroni ning mullu langus jätkus – müügitulu oli napilt üle miljoni euro.
    Kunagise suure naftatransiidiettevõtte müügitulust moodustas kütuse transiit viiendiku, ülejäänud tulu saadi kütuse laadimisest ja hoiustamisest ning mahutite rendist. Eelmisel aastal vähenes kütusetransiidist teenitud müügitulu aasta varasemaga võrreldes koguni 12 korda.
    Kõik see on jätnud jälje Milstrandi kasumlikkusele. Kui 2012. aastal teenis ettevõte ligi 1,2 miljonit eurot puhaskasumit, siis üle-eelmisel aastal juba 811 000 eurot kahjumit ning mullu lisandus kahjumireale veel 581 000 eurot.
    Jaotamata kasumit oli eelmise aasta lõpu seisuga järel 1,5 miljonit eurot.
    Ettevõtte töötajate arv on 2012. aasta 37-lt vähenenud 19-le.
    „AS Milstrand põhieesmärgiks järgmisel majandusaastal on osutatavate teenuste mahu suurendamine ning ettevõtte turupositsiooni säilitamine ja kindlustamine olemasolevatel turgudel. 2015. majandusaastal jätkame tööd kütuse hoiustamise terminalina,“ märgivad ettevõtte juhatuse liikmed majandusaasta aruandes.
    Selle aasta juunis vahetas Milstrandi kolmeliikmelises juhatuses Heiki Silma välja Pjotr Sedin. Lisaks Sedinile on praegu juhatuses Ervin Hasselbach ning Helle Paeväli.
    Ettevõtte omanikeks võrdsetes osades on vandeadvokaat Raul Obergi ettevõttele kuuluv OÜ Loorand ning Hollandis registreeritud firma Voorsterburgh Investeringen B.V.
    Ärileht on varem Moskva ajalehele Kommersant viidates kirjutanud, et Hollandi firma taga on Venemaal tegutsev tuntud raudtee- ja kütuseärimees Michel Litvak. Leningradis sündinud Litvak elas nooruspõlves Belgias. Venemaale naases ta alles täiskasvanuna, asutas 1991. aastal ettevõtte Russkii Mir ning paar aastat hiljem hakkas masuudi vedamiseks raudteetsisterne kokku ostma. Litvaki kohta räägitakse, et ta on väga heades suhetes Venemaa Raudtee presidendi Vladimir Jakuniniga.
    Aastal 2000 võitis Milstrand Äripäeva edukate ettevõtete TOPi.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kaitse-eelarvet saaks ja tuleks samuti kärpida
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eriti just praegusel ajal ei tohiks kaitsevaldkonnas ühtegi padrunit niisama õhku tulistada. Ka paukpadrunit mitte, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.