Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Üle 100 asja ja ameti, mida isesõitev auto ära kaotab

    Auto juhtimine muutub tulevikus priviligeeritute võimaluseks.Foto: Raul Mee

    Joobes juhtimine, kiirusepiirangud ja taksojuhid on vaid mõned nähtustest, mida uued autojuhita sõidukid ära kaotavad. Tööst jäävad ilma ka tuhanded inimesed.

    Autojuhtimine on enamikule nii ohtlik tegevus, et see on mõistlikum masinale üle anda, on öelnud visionäärist ettevõtja Elon Musk. Ajal, kui mitmed ettevõtted eesotsas tehnikahiiuga Google arendavad autosid, mis ei vaja sõitmiseks autojuhte, loetles futurist Thomas Frey üles nähtused ja ametid, mis inimestelt juhtimise äravõtmine kaotab.
    Sõitmisega seotud töökohad, mis kaovad:
    Taksojuhid
    Uberi, Taxify jt ametid
    Kullerid
    Jaotusvedude juhid
    Bussijuhid
    Veokijuhid
    Limusiinijuhid
    Lisaks autodele on transpordisektoril veel hulk tugitegevusi, mis kaovad samuti:
    Tee-ehituse töötajad
    Autokoolide sõiduõpetajad
    Liiklustöötajad
    Autode rendifirmad ja teenused
    Erisõidukid – iga sõiduk, mida täna juhib inimene, saab tulevikus autonoomse juhtimise.
    Tõstukite juhid
    Muruniitjad
    Lumekoristajad
    Tuletõrjeautode juhid
    Veetaksojuhid
    Kiirabijuhid
    Prügiautojuhid
    Puutumata ei jää ka põllumajandus, kus kaovad mitmed ametid.
    Traktorijuhid
    Kombainijuhid
    Mitmesuguste põllutöömasinate juhid
    Ehituse ja remondiga seonduvate veoteenuste ametid on samuti ohus.
    Kraanajuhid
    Seguveokite juhid
    Kallurite juhid
    Ehitusmaterjalide transportijad
    Automüük ja sellega seonduv saab samuti raputatud.
    Kindlustusagendid
    Finantseerimisega seonduvad töökohad
    Automüüjad ja kliendihaldurid
    Automüügis klienditeenindusega seotud ametid
    Muud transpordiga seotud ametid.
    Fooride paigaldajad
    Juhtide joovet kontrollivad politseinikud
    Teede remondibrigaadid
    Autotööstuse lobistid
    Reostuse mõõtjad
    Teemärgituste paigaldajad, teede joonijad
    Nähtused, mis kaovad juhi kadumise tõttu autodest.
    Rool
    Gaasipedaal
    Juhtpaneel juhile
    Odomeeter
    Turvavöö
    Mõjutatud saab ka autode tugiteenuste sektor ja kaovad järgmised asutused-tööd.
    Lukksepad
    Varuosade kauplused
    Remonditöökojad
    Tanklad
    Autopesulad
    Õlivahetus
    Rehvikauplused
    Kaovad ka mitmed nähtused, mis seotud juhi kui inimesega.
    Teeraev
    Autode vargused
    Teelt eksimine
    Auto parklasse ära „kaotamine“
    Sõidutestid
    Juhilubade saamiseks vajalikud tegevused
    Parkimisega seotud tegevused – keskmiselt kasutatakse autot 4% jooksul päevast, mistõttu tuleb sõidukite majutamiseks rajada hulga parkimismaju, parklaid jne. Autode jagamise ja muu säärase tõttu see muutub ning kaovad ära järgmised nähtused.
    Parklad
    Parkimismajad
    Parkimistrahvid
    Invaparklad
    Lisaks hääbuvad ka mitmed tööd seadusandja poolel.
    Liikluspolitseinikud
    Patrullautod
    Reidid joobes juhtide tabamiseks
    Muutuvad ka kiirteed ning kaovad:
    Liiklusummikud
    Liiklusmärgid
    Sõidurajad
    Kiirusepiirangud
    Kilomeetripostid
    Teepiirded
    Muutuvad ka sõitmise reeglid ning nende vastu eksimise karistamine.
    Kiiruse ületamine
    Punase tule eiramine
    Joobes juhtimine
    Hooletu juhtimine
    Vales suunas sõitmine
    Ohtlik möödasõit
    Ehkki suur osa tänasest kaob, loovad uued seadmed ja tavad ka uusi ameteid. Näiteks:
    Liikluskoormuse analüütikud
    Autodesse näiteks kiirtoitu tarnivate droonide juhid
    Liiklussüsteemi planeerijad, jälgijad ja kujundajad
    Automatiseeritud liikluse arhitektid ja insenerid
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.