• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 16.01.17, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ringhäälingute liit: eksperiment seadustega seab ettevõtted löögi alla

Muudatused alkoholi- ja reklaamiseaduses seaksid mitu Eesti ettevõtet raskesse majanduslikku seisu, selgub täna peaminister Jüri Ratasele saadetud Eesti Ringhäälingute Liidu kirjast, mis põhjendab vastuseisu menetluses olevatele muudatustele.
Alkoholireklaam
  • Alkoholireklaam
  • Foto: Postimees/Scanpix
Liidu hinnangul ei põhine eelnõu mõjude sisulisel analüüsil ning kaalumisel olevad karmid piirangud asetavad Eesti kanalid ebavõrdsesse situatsiooni välismaiste ringhäälingu organisatsioonidega, kes edastavad oma signaale välisriikidest, selgub pressiteatest.
„Meile teadaolevalt on valitsuskabinet seoses telereklaamiga arutanud vaid niinimetatud „postkaart-reklaamide“ lubamist, mis tähendab sisuliselt alkoholireklaami lõppu televisioonis ja annab suure eelise välismaistele kanalitele ja toodetele,“ selgitas Eesti Ringhäälingute Liidu liige ja TV3 juht Priit Leito. „Olukorras, kus kõik Eesti kommertskanalid on siplemas kasumi ja kahjumi piiril, tekib küsimus, millise riigi huve antud piirang ikkagi väljendab.“
Peaministrile saadetud kiri sisaldab ühtlasi ka ettepanekut, mis liidu hinnangul mõistlik ja proportsionaalne ja mida ringhäälingute liidu liikmed valmis järgima ka ilma regulatiivse sekkumiseta eneseregulatsiooni korras. Selleks on näiteks elustiili propageerivate elementide kasutamise piiramine reklaamis, mis tähendab, et reklaamidest eemaldatakse inimesed ja edastatakse vaid konkreetse tootega seotud emotsioone ja informatsiooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ühtlasi hoiatab liit, et plaanitava alkoholireklaami piirkellaaja tunni võrra varasemaks tõstmisega tõuseb pelgalt alkohoolsete jookide reklaamide arv selleks lubatud ajal. Tulemust ei too ka reklaamikeeld internetis, mis ringhäälingute liidu hinnangul samuti Eesti ettevõtjad, tootjad ja kanalid tõsistesse raskustesse panevad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele