Äripäev • 16. jaanuar 2017
Jaga lugu:

Ringhäälingute liit: eksperiment seadustega seab ettevõtted löögi alla

Alkoholireklaam  Foto: Postimees/Scanpix

Muudatused alkoholi- ja reklaamiseaduses seaksid mitu Eesti ettevõtet raskesse majanduslikku seisu, selgub täna peaminister Jüri Ratasele saadetud Eesti Ringhäälingute Liidu kirjast, mis põhjendab vastuseisu menetluses olevatele muudatustele.

Liidu hinnangul ei põhine eelnõu mõjude sisulisel analüüsil ning kaalumisel olevad karmid piirangud asetavad Eesti kanalid ebavõrdsesse situatsiooni välismaiste ringhäälingu organisatsioonidega, kes edastavad oma signaale välisriikidest, selgub pressiteatest.

„Meile teadaolevalt on valitsuskabinet seoses telereklaamiga arutanud vaid niinimetatud „postkaart-reklaamide“ lubamist, mis tähendab sisuliselt alkoholireklaami lõppu televisioonis ja annab suure eelise välismaistele kanalitele ja toodetele,“ selgitas Eesti Ringhäälingute Liidu liige ja TV3 juht Priit Leito. „Olukorras, kus kõik Eesti kommertskanalid on siplemas kasumi ja kahjumi piiril, tekib küsimus, millise riigi huve antud piirang ikkagi väljendab.“

Peaministrile saadetud kiri sisaldab ühtlasi ka ettepanekut, mis liidu hinnangul mõistlik ja proportsionaalne ja mida ringhäälingute liidu liikmed valmis järgima ka ilma regulatiivse sekkumiseta eneseregulatsiooni korras. Selleks on näiteks elustiili propageerivate elementide kasutamise piiramine reklaamis, mis tähendab, et reklaamidest eemaldatakse inimesed ja edastatakse vaid konkreetse tootega seotud emotsioone ja informatsiooni.

Ühtlasi hoiatab liit, et plaanitava alkoholireklaami piirkellaaja tunni võrra varasemaks tõstmisega tõuseb pelgalt alkohoolsete jookide reklaamide arv selleks lubatud ajal. Tulemust ei too ka reklaamikeeld internetis, mis ringhäälingute liidu hinnangul samuti Eesti ettevõtjad, tootjad ja kanalid tõsistesse raskustesse panevad.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas