Läti uksetootja kurdab, et nende sektorit on tabanud hullem kriis, kui oli 2008. aastal. Samas kinnitavad täiesti vastupidist tema Eesti kolleegid, kes naudivad kindlat kasvu.
- Haapsalu Uksetehase juht Ago Soomre Foto: Meeli Küttim
Läti uksetootja Brodoor omanik Juris Saldaks rääkis Läti Delfile, et sektoris, kus tegutseb tema ettevõte, on käes karmim kriis, kui oli 2008. aastal. Äripäeva venekeelne sõsarleht Delovõje Vedomosti uuris Eesti ukse- ja aknatootjatelt, kas ka neid kimbutab samasugune madalseis.
Kriis? Pole kuulnudki!
„Ma küll niimoodi ei väidaks,“ ütles akna- ja uksetootja Viking Window juhatuse liige Toomas Agasild. „Eelmisel aastal oli meil - küll väike -, aga siiski kasumi kasv. Turg kasvab, ehkki mitte kõige märkimisväärsemas tempos.“
Suur osa Viking Window toodangust läheb ekspordiks, põhiliselt Suurbritanniasse, Iirimaale ja Norrasse. Seejuures jäi erinevalt varasematest kasvuaastatest eelmisel aastal Suurbritannia müük samale tasemele. Põhjuseks Brexit, märkis Agasild. „Britid on hakanud investeerimisotsuseid tegema pikema otsustamise peale,“ selgitas ta.
Kasvanud on ka Eesti turg, mille taganttõukajaks on praegune kinnisvarabuum, leidis Viking Window juht.
Kasum pole ohus
Kriisi ei näe ka Haapsalu Uksetehase ASi juhatuse esimees Ago Soomre, kelle sõnul liigub turg tõusujoones. Tema ettevõtte käive kasvas eelmisel aastal 4% võrra (2015. aastal oli käive 8,93 mln eurot). Kasum kerkis mullu veelgi jõudsamalt, üle 15%.
„Mingit kriisi pole, kõik on okei, turg kasvab. Me sõltume täielikult Balti ja Skandinaavia turu seisust, aga seal turud kasvavad. Planeeringute horisont on meil väga lai ja mingit suurt ohtu ma ees ei näe,“ rääkis Soomre.
Erinevalt Viking Windowst jaguneb Haapsalu Uksetehase käive peaaegu võrdselt sise- ja välisturu vahel. Ettevõtte nr 1 turg on Soome ja see kasvas mullu ka enim. Teised riigid, kuhu Haapsalu firma toodangut müüakse, on Läti, Leedu, Rootsi ja Taani.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.