Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tühjaks jooksnud suurfirma: alustame nullist

    Tuntud ekspedeerimisfirmas Via3L Spedition pidid omanikud juhtimise üle võtma, sest senised juhid viisid ettevõtte töötajatest ja väidetavalt ka varast tühjaks. Lahkunud juhid peavad süüdistusi alusetuteks.

    Via3L Speditoni omanikeringi kuuluv uus juhatuse liige Meelis Saaresalu rääkis, kuidas ettevõtte omanikud avastasid nädala alguses, et nüüdseks endine juhatus oli sisuliselt ettevõtte ära varastanud. „Peale kontorimööbli ja ühele lauale jäänud Äripäeva transpordi eriväljaande ei ole 20 miljonit aastakäivet tegevasse ettevõttesse suurt midagi alles jäänud. Võllanalja tehes võiks arvata, et lahkujad otsustasid meid ajalehte lauale jättes sel kombel kasvatada,“ rääkis Saaresalu.
    „Alustame nullist kogu sinna juurde kuuluva paketiga. Esimene prioriteet on dialoog klientidega ja töötajate tagasikutsumine, kes jäid sulide juttu uskuma,“ rääkis Saaresalu.
    Ettevõttest lahkunud juhatuse liige Lauri Latt ütles, et nemad süüdistustega nõus ei ole. Neile põhjalikult vastamine võtab aga Lati sõnul veel aega.
    Ettevõte kolis väidetavalt teise firmasse
    Väidetavalt lahkusid ettevõtte Via3L Spedition töötajad ettevõttesse Nordic Spedition, mida juhib Erki Vään, kes seni Äripäevale selgitusi jaganud pole. Majandusaasta aruannetest nähtub, et veoste ekspedeerimisega tegeleva ettevõttena registreeritud firmas seni tegevust toimunud ei ole. Ettevõtte asutasid kaks inimest, kellest teise ostis Vään tänavu välja. Vään on omanik ja juhatuse liige ka kahes veokite rentimisega tegelevas ettevõttes.
    Saaresalu hinnangul on ettevõtte juhatusse kuulunud väikeosanikud Elmer Maas ja Lauri Latt toime pannud kaasaja Eesti äriajaloo ühe tähelepanuväärsema kaaperdamise juhtumi. Tema sõnul manipuleeriti sealjuures töötajatega ja valetati klientidele.
    Pilt pole veel selge
    Veoettevõtte Linford juht Mihkel Vahe leiab, et Via3L Speditioni omanikud teevad endistele juhtidele liiga.
    „Minu teada ekspedeerimisettevõtetel üldiselt ei ole vara, sellepärast mulle tundub, et see kõik ei ole tõsi. Tundub, et neid härrasid (Maasi ja Latti –toim.) üritatakse laimata ja kliente mõjutada,“ sõnas ta ja rõhutas: „Igal mündil on kaks külge. Kahtlustan, et lärmatakse valel aadressil.“
    Via3L Speditioni omanikke Vahe ei tea, kuid Maasi ja Lattiga on ta kohtunud. „Eesti veoturg on nii väike, et kõik on omavahel kusagil näinud – olen mõlemaga seminaridel kokku puutunud,“ täpsustas ta.
    Vahe kaitseb mõlemat. „Usun, et neil on asjad ilusti läbi mõeldud ja ka omanikke on varem sellisest stsenaariumist teavitatud. Hoian nende poole. Olen tihti nende poolt, kes saavad kahju,“ sõnas Vahe ja lisas naljatades: „Ka jalgpallis.“
    Suure osa töötajate lahkumise kohta märkis Vahe siiski, et ei soovi ettevõtte omanikuna sarnasesse olukorda sattuda.
    „Keegi ei tahaks seda. Samas on see iga inimese vaba otsus, kuhu ja kellega ta läheb. Vägisi ei saa kedagi kuhugi viia. Arvan, et omanikud olid lihtsalt kaugel kogu asjast. Kuidas saab selline asi juhtuda, et enamik inimesi lahkub samal ajal? Ju siis puudus ülevaade või oli ükskõik, mis ekspedeerimises toimub,“ rääkis Vahe.
    Kohtusse kohe ei torma
    Ettevõtet on Saaresalu sõnutsi üheskoos arendatud pikki aastaid ja mingeid konflikte omanike ja tegevjuhtide vahel ei ole olnud. „Pigem vastupidi. Võimalik, et meeste ambitsioonid olid suuremad, mis kahetsusväärsel kombel võtsid mõõtme, mida muudmoodi kui varguseks kahjuks nimetada ei saa,“ ütles ta.
    Vaidluse kohtusse jõudmise ei ole Saaresalusõnul veel aega mõelda olnud, sest nad suhtlevad klientidega ja teevad partneriteseas selgitustööd. Ettevõte püüab kliente säilitada, otsides neile lahendusi partnerite kaudu. „Kui saame esimese kriisi kontrolli alla, siis hakkame tegelema sanktsioonide poolega, aga praegune selge prioriteet on kliendid ja äri taastamine.“
    Mis saab edasi?
    Kuidas juhtunu täpselt Via3L Speditioni edasist tegevust mõjutab, pole veel teada.
    Sel nädalal koostööpartneritele saadetud kirjas teatas ettevõte, et minema on viidud praktiliselt kõik vajalik teenuse osutamiseks, mistõttu ei ole neil võimalik neid praegu kvaliteetselt teenindada.
    Äripäev vestles Via3L klientidest ettevõtetega Mööblifurnituur ja Da Vinci Food, mille esindajad ei teadnud veel, et juhtunu kliendisuhteid mõjutaks.

    Via 3L Spedition

    Pakub rahvusvahelisi transporditeenuseid ja logistikalahendusi ning see loodi ettevõtte kodulehel oleva info järgi 2011. aastal Via 3L kontserni sõsarfirmana.
    Firma pakub lisaks ekspedeerimisteenusele ka kõiki muid kaubaveoga seotud teenuseid, lisaks aitab korraldada kõik rahvusvaheliseks kaubaveoks vajalikud toimingud alates transpordiliigi valikust ja kauba komplekteerimisest kuni dokumendihalduse ja ladustamiseni.
    Ettevõtte omanikud:
    • 55% kuulub Jungent gruppi ehk JNG Investments OÜ-le, mille omanikud on Jaanus Krigolson, Ahoi Investments OÜ (omanik Kait Liinev), Altent OÜ (omanik Marin Närska) ja MGS Koolitus&Konsultatsioonid OÜ (omanikud Meelis ja Gerli Saaresalu).
    • 45% kuulub aga Terasus Holdings OÜ-le, millest poolt omavad ettevõtte Tarne OÜ kaudu pettuses kahtlustatud Lauri Latt ja Elmar Maas. Lisaks on ettevõtte omanikud teiste ettevõtete kaudu Meelis ja Gerda Saaresalu ning Marin Närska.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.