Lähima 5–7 aasta vaates hakatakse linnasisesteks vedudeks kasutama rohkem elektriveokeid, riigisisesteks CNG-mootoriga ning rahvusvahelistes vedudes LNG-veokeid, on Volvo Trucks innovatsioonidirektor Lars Mårtensson veendunud.

- Volvo Trucksi innovatsioonidirektori Lars Mårtenssoni sõnul peavad riigid rajama rohkem gaasitanklaid – kes suudab kiiremini ümber orienteeruda, sel on ka selge eelis.
- Foto: Tõnu Tramm
Teemaveeb logistikauudised.ee kirjutas, et Mårtenssoni sõnul ootavad veokitööstust ees suured muudatused, sest kliimaleppe eesmärgid on ambitsioonikad ning diislikütusel sõitvad veokid ei suuda täita seda eesmärki ka siis, kui kasutusele võetakse kõik aerodünaamilised lahendused, hübriidsüsteemid jms.
“Tuleb hakata mõtlema alternatiivsetele kütustele. Paljuräägitud vesinik on veel liiga kauge tulevik, samuti on elektriveokite kasutamine mõeldav vaid linnades. Küll aga on lähema 5–7 aasta perspektiivis väga oluline roll just gaasiveokitel: CNG-mootoriga veokid siseriiklikel vedudel ning LNG-veokid rahvusvahelistes vedudes,” rääkis Mårtensson Göteborgis toimunud seminaril.
Tema hinnangul asendub lähiaastatel umbes 20% diislikütusel sõitvatest veokitest biogaasil sõitvatega.
See omakorda eeldab riikidelt kiiret tegutsemist, et hakata rajama rohkem gaasitanklaid: kes suudab kiiremini ümber orienteeruda, sel on ka selge eelis.
Pane tähele
Lars Mårtensson esineb samateemalise ettekandega ka 23. jaanuaril toimuval 7. Autovedajate aastakonverentsil, mille alapealkiri on “Kuhu edasi?”.
Samas teemaplokis räägib ka Stonewolf OÜ juhatuse liige Andrus Laul, kes katsetas nädala oma igapäevatöös CNG-veokit, ning Alexela Groupi juhatuse liige Marti Hääl, kelle ettekanne keskendub LNG veokite saabumisele meie teedele.
Programmiga saab lähemalt
tutvuda siin.
Teine suund, kuhu veokitööstus liigub, on autonoomsus ehk isejuhtivad veokid. Mårtenssoni sõnul ei jõua ilma juhita veokid tavaliiklusesse ilmselt veel niipea, küll aga on sisuliselt valmis teedele tulema platooning-süsteem ehk üksteise taga sõitvad autorongid, mille juhtseadmed on sünkroniseeritud esimese veokiga.
Juhita veokeid katsetatakse aga juba edukalt erinevatel kinnistel territooriumidel, näiteks kaevandustes.
Uus väljakutse on panna prügiveokid end ise juhtima, kuid siin on veel liiga palju ohte, mis sellel täies mahus sündida laseks. Küll aga on võimalik panna prügiautod ühe tänava ulatuses ise edasi sõitma kuni järgmise konteinerini ehk piisab ühest inimest, kes tühjendab konteinereid, auto aga liigub ise.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!