• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,16
  • 11.01.19, 13:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Poola veokid maksid teemaksu välisriikidest kõige enam

Eelmisel aastal kogus maanteeamet teekasutustasu 20,2 miljonit eurot ning pileteid müüdi veidi üle 685 000. Välisriikide veokitest maksid teemaksu kõige enam Poola veokid, kirjutab Logistikauudised.
DHLi logistikakeskuses Betooni tänaval.
  • DHLi logistikakeskuses Betooni tänaval.
  • Foto: Eiko Kink
„Kogutud summa moodustab 102% planeeritud 19,7 miljonist eurost ning tulemustega võib rahul olla,“ lausus maanteeameti liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa Äripäeva teemaveebis logistikauudised.ee.
Eelmisel aastal tasuti Eesti sõidukite eest 14,3 miljonit eurot ja pilet soetati 276 000 korral. Välisriigi sõidukite eest tasuti 5,92 miljonit eurot ja soetati ligi 410 000 piletit.
Välisriigi sõidukitest on kõige rohkem tasutud Poola sõidukite eest 1,8 miljonit eurot (35% välisriigi sõidukitele soetatud piletitest). Järgnevad Läti 1,6 miljoni euroga (23% piletitest), Leedu 1,3 miljoni euroga (18% piletitest) ja Venemaa 620 000 eurot (12% piletitest).

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peamiselt tasutakse teekasutustasu veebilehe kaudu ehk 75,6% piletitest ja 88,6% summast. Piiripunktides (st idapiir ja sadamad) maksti teekasutustasu 43 300 korral (6,4%). Kõik peamised piiriületuskohad on müügikohtadega kaetud.
Teekasutustasu oli 2018. aastal alati tasumata 11% veokitest (sh 10% Eesti ja 12% välismaistest veokitest). Ülejäänud veokitel oli teekasutustasu liikumise ajal vahel tasutud ja vahel maksmata. Hinnanguliselt jäi 2018. aastal tasumata kokku 1,16 miljonit eurot teekasutustasu, millest 963 670 eurot Eesti veokite pealt.
Politseinikud alustasid mullu teekasutustasu maksmata jätmise või väiksemas määras tasumise tõttu 1301 väärteomenetlust, neist 314 välismaa kodanike suhtes.
Loe pikemalt teemaveebist logistikauudised.ee.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele