• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.03.19, 12:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suur osa väikefirmasid pelgab veebimüüki

Kõigest veerand Eesti väike- ja keskmise suurusega ettevõtetest kasutab oma müügitegevuses elektroonilisi platvorme, selgub värskest SEB uuringust.
Konverents "Kuidas panna klient e-poest rohkem ostma?"
  • Konverents "Kuidas panna klient e-poest rohkem ostma?"
  • Foto: Eiko Kink
SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen nentis, et viiendik Eesti ja Leedu ning koguni pea 40% Läti väikestest ja keskmise suurusega ettevõtetest (VKE) ei pidanud üldse oluliseks pakkuda oma tooteid ja teenuseid digitaalsetes kanalites. „See tõstatab aga tõsise küsimuse Balti ettevõtete konkurentsivõimest lähitulevikus,“ ütles ta.
Leppänen tõdes, et võrreldes teiste Balti riikidega on Eesti olukord küll pisut parem.
SEB Läti juhatuse liige Arnis Škapars kinnitas, et enam kui kaks kolmandikku Läti VKEdest ei rakenda oma müügitegevuses veebikanaleid. „See asjaolu teeb muidugi murelikuks, sest trendid näitavad, et klientide ootus on teistsugune. Üha enam inimesi soovivad ostelda veebikeskkonnas ning kui ettevõtted väldivad oma toodete või teenuste müüki internetis, siis pärsivad nad sellega oma konkurentsivõimet. Näiteks paljude välismaal elavate klientide jaoks oleks see ju ainus võimalus osta Läti ettevõtetelt,“ selgitas Škapars.

Artikkel jätkub pärast reklaami

SEB uuringu põhjal kasutab ainult viiendik (20%) Läti VKEdest oma toodete ja teenuste müümiseks veebikanaleid, Leedus on vastav näitaja 22% ning Eestis kasutab 25% VKEdest elektroonilisi müügikanaleid.
Ka lähitulevikku silmas pidades ei kiirusta Läti VKEd e-kanalite rakendamisega ning kõigest 13% plaanib veebimüügi käivitada alanud aastal. Samal ajal 17% Leedu ning koguni 21% Eesti ettevõtetest juba arendavad oma veebimüügi platvorme.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele