• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,65%6 407,37
  • DOW 30−0,16%44 841,21
  • Nasdaq −1,38%21 330,35
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,11
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,65%6 407,37
  • DOW 30−0,16%44 841,21
  • Nasdaq −1,38%21 330,35
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,11
  • 02.03.15, 14:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loome ekspordiinfo portaali

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse ekspordiinfot võiks täiendada või luua selleks uus portaal, paneb ette Tartu ülikooli majandusteaduskonna vanemteadur Tiia Vissak.
Tiia Vissak
  • Tiia Vissak
  • Foto: Erakogu
Eksportimist või selle suurendamist kaaluva ettevõtte juhil/omanikul pole praegu lihtne kogu vajalikku infot hankida. Talle vajalikus portaalis peaks olema süstematiseeritud info nt sihtriigi ja sektori põhjal, aga ka eraldi alustavatele ja juba eksportivatele, suurematele ja väiksematele firmadele mõeldud materjal.
Portaalis peaks olema soovitused esimeste sammude kohta, mida tuleks teha ekspordiga alustamiseks, näiteks kuidas hinnata oma firma ekspordiga alustamise valmidust ja millistel juhtudel eelistada ekspordi asemel pigem teisi turgudele sisenemise viise. Samuti info eri organisatsioonide, sh ülikoolide korraldatavate kursuste ja erinevate finantseerimisvõimaluste, sh toetuste kohta.
Kättesaadav peaks olema info sihtturgude kohta, näiteks lingid, kust saada infot kõigi välisriikide tollimaksude ja muude kaubanduspiirangute, aga ka olulisemate seaduste, sanitaar-, keele- (nt toidukaupade ekspordil) ja kvaliteedinõuete ja nende riikide/tööstusharude majandusnäitajate kohta ning soovitused, milliseid tegureid turu valikul eelkõige silmas pidada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Leitav peaks olema info, millised kulud ja dokumentatsioon ekspordiga kaasnevad, mida tähendavad eri tarneklauslid, milline võiks olla näidisleping erinevates riikides, aga ka selle kohta, kuidas kulusid vähendada, näiteks leida partnereid, kellega ühiselt väikeste partiide korral transpordikulusid jagada.
Vaja on teavet, kuidas leida sihtturul sobivaid partnereid, näiteks siinsete ja välismaiste erialaliitude ja messide lingid, tulevikus võib-olla ka põhjalikum andmebaas välismaa firmade kohta, mis on huvitatud koostööst Eesti ettevõtetega. Samuti selle kohta, mida teha probleemide korral, näiteks siis, kui saadetis kaduma läheb või kui ostja väidab, et see ei vastanud nõuetele.
Hea oleks lisada näited Eesti eksportööride seniste edulugude ja ka probleemide kohta (raportid, teadus- ja ajaleheartiklid; need võiks olla sorteeritavad nii riikide kui tööstusharude kaupa) ja ekspertide kohta, kes oleks nõus konsultatsiooni pakkuma (nii tasu eest kui tasuta).
Praegu saab sellise info küll enamasti kätte, aga eri kohtadest ja mitte alati süstematiseeritud kujul. Arvestada tuleks ka sellega, et kõik ettevõtjad ei ela Tallinnas ega selle läheduses. Seega peaks võimalikult suur osa infost olema kättesaadav internetist sellisel kujul, et ei peaks tulema Tallinna konsultandiga rääkima.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele