Lauri Teder • 21. detsember 2015 kell 4:00

Eesti e-poe kesine makselahendus

EveryPay juht Lauri Teder.  Foto: Erakogu

Eesti e-poodides on kesised makselahendused, kirjutab interneti kaardimaksete lahendusi pakkuva ettevõtte EveryPay juht Lauri Teder.

Maailmas käib juba mõnda aega suur e-kaubanduse ja e-äri buum. 41% internetikasutajatest teevad ka online-oste ning 2016. aastaks ennustatakse e-kaubanduse käibeks kuni 1,80 triljonit eurot. E-kaubanduse mahtude kasv ei tulene ainult olemasolevate poodide käivete kasvust.

Nii füüsiliste kui ka e-poodide väljakutsed on samad – kuidas tagada, et klient tuleks tagasi ka järgmisi oste sooritama. Kõige kasumlikul klient on püsiklient, mistõttu püsiklientide hulka 5% suurendades kasvab ettevõtte kasumlikkus 75%. Gartneri statistika väidab, et 80% ettevõtte tuleviku käibest teevad 20% tema praeguseid kliente.

Amazoni iga-aastane käibe kasv on endiselt 20%. Nende sõnul tuleb see sellest, et nad pööravad ostukogemusele ning kasutusmugavusele suurt tähelepanu. Amazoni 1-Click on kõigile tuntud mugavuslahendus.

Kui kunagi oli e-poes ainsaks maksevõimaluseks krediitkaart ja/või PayPal, siis praegu pakutakse järjest enam ka muid makselahendusi. Olgu nendeks siis pangalingid, Klarna, Sofort, Skrill või teised teenused. Eesmärgiks on kliendile valikuvõimaluste pakkumine, et klient saaks endale valida sobivaima makseviisi.

Kitsad võimalused

Eestis on makselahenduste olukord sootuks äraspidine, kus pangalingid on tihti ainsad makseviisid. Pangalinkide miinuseks on see, et need on panga- ja riigipõhised. Võimaldades krediit- ja deebetkaardimakseid oma e-poes, teed selle globaalseks ja avad oma poe erinevate pankade klientidele üle maailma. Kas kujutate ette, kui kaardimakse puuduks näiteks Amazonis, Sports Directis või AliExpressis? Ilmselt mitte.

Kaardimakse puhul saab kaupmees muuta oma kliendi ostukogemuse selliseks, nagu tema seda soovib. Kaardiandmete sisestamise vormi saab kujundada vastavalt oma e-poe disainile ning see tihedalt siduda ostuprotsessiga, ilma et ostja peaks kaupmehe juurest vahepeal lahkuma.

Tehes korduvate ostude sooritamise lihtsaks, tulevad ostjad kindlasti tagasi ka järgmisi oste tegema ning aitavad suurendada sinu ettevõtte käivet ja kasumlikkust.

Allikas: kaubandus.ee

Hetkel kuum