Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamaja, mis sul arus on?
Äripäeva veebi projektijuht Kärt KerkelFoto: Merilin Kukk
Liikluses foori taga ostlemist soosivat Tallinna Kaubamaja reklaami näinud Äripäeva veebi projektijuht Kärt Kerkel peab sellist sõnumit vastutustundetuks.
Igal hommikul tööle sõites näen ma ridamisi autojuhte, kes istuvad ninapidi telefonis. Nad magavad maha rohelise tule süttimise, ujuvad sõidureas vasakult paremale, ei märka kaasliiklejaid ega sebra juures tee ületamiseks seisma jäänud jalakäijat. Neil on nii kiire e-mailide lugemisega või sõnumile vastamisega, et see ei kannata oodata kontorisse jõudmist.
Mis peab selleks juhtuma, et inimesed unustaksid autoroolis oma telefonid ja keskenduksid sõitmisele? Paljud pole nii head autojuhid, et viimasele keskendudes sedagi korralikult teha oskaks.
Pärast Äripäeva veebiarenduste projektijuhi Kätlyn Koritski kirjutatud lugu, kus
ninapidi telefonis istunud naisterahvas tagurdas otsa väikese tüdrukule ja sõitis minema seda märkamata, jättes viga saanud tüdruku tänavale, ajas Kaubamaja reklaam mul veel rohkem karva turri.
Selle reklaami sõnum on täiesti vastutustundetu. Rein peab foori taga keskenduma liiklusele, mitte lipsu ostma. Olgu ta jalakäija või autojuht.
Tallinna Kaubamaja reklaam Ülemiste ristmikulFoto: Kärt Kerkel
Maanteeameti ja politsei- ja piirivalveameti eestvedamisel toimub 5. aprillil mobiilivaba päev, et juhtida liiklejate tähelepanu kõrvaliste tegevuste ohtlikkusele sõidukiroolis. Eestis toimub maanteeameti andmetel iga päev liikleja tähelepanu hajumise tõttu 2,1 õnnetust. 77% juhtidest kasutab sõidukiroolis mobiiltelefoni, neist 99% võtab kõne vastu. Mobiilivabal päeval kutsutakse kõiki liiklejaid üles andma lubadust vähemalt ühel päeval telefoniga sõidukiroolis mitte rääkida.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.