• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 08.11.16, 06:45

Üksi tipus

Ettevõtte tipus võib ennast üksikuna tunda, sest juhatuse esimehele ei kipu keegi kriitikat välja purskama, kirjutab Uus Maa partner ja juht Jaanus Laugus.
Jaanus Laugus
  • Jaanus Laugus Foto: Eiko Kink
Siiski hindan kõrgelt konstruktiivset tagasisidet ja inimesi, kes meie edukuse nimel kaasa mõtlevad. Pigem kogun enda ümber inimesed, kes käivad mulle julgelt välja oma mõtted, on need siis negatiivsed või positiivsed. Selliste inimestega ettevõtet arendataksegi.
Ajaga on mulle kasvanud paks nahk, seega pole avaliku negatiivse tagasiside saamisega probleemi. Siiski, ise järgin üldises plaanis reeglit, et negatiivne tagasiside nelja silma all ja positiivne avalikult. Lisaks veel isiklik tunnustus.
Mulle meeldib olla oma ettevõtte inimeste murede ja rõõmudega kursis. Pole asja, mida ma ei tahaks kuulda, kui tegemist on ettevõtte töist perekonda puudutava teemaga.
Mulle meeldib, et mure korral tullakse mu juurde. Kui olen kontoris, siis toa uks on mul alati lahti. Samas, kui teemat oleks pidanud oma otsese ülemusega või teise juhiga arutama, siis tihtilugu suunan inimese edasi.
Julgus tunnustada head tööd
Meie organisatsioonikultuur on läbipaitsev. Väldime isiklikke hinnanguid, püüame hinnata pragmaatiliselt inimese panust ettevõttesse ja klienditeeninduses. Kui näeme, et inimesel on mured, ta on hajevil, siis kindlasti juhid reageerivad kohe ning tegelevad nendega, kellel raskusi. Tagasisidet annab neljasilmavestlustega otsene ülemus. Püüame raskemad teemad pigem lahendada personaalselt ning positiivsed ja rõõmustavad teemad viime rohkem publiku ette.
Tagasiside andmisel keskendume positiivsele. Siiski, kui inimene ei saa hakkama, siis kindlasti ei ignoreeri olukorda, vaid tegeleme sirgeseljaliselt. Siin aitab meid jällegi ettevõtte läbipaistvus. Kõik ettevõtte kaubamärgi all tegutsevad isikud teavad hästi, mida ettevõttes kõrgelt hinnatakse ning millest tekivad mured. Kuna standardid on kindlad ja kõigile kehtivad, siis raskustes olev isik juba teab ette, et teda ootab ees vestlus juhiga ning võib-olla n-ö järeleaitamistunnid.
Inimeste isiksusi me ei standardiseeri. Ehk siis igaüks võib olla just selline inimtüüp, nagu ta soovib. Keskendume tagasisides töistele tegevustele, mitte niivõrd isiksustele. Püüame parimaid töötajaid tuua eeskujuks, et oleks positiivseid eeskujusid ja kellelt malli võtta.
Me ei häbene tunnustada inimesi. Pigem tunnustame rohkem kui vähem. Tunnustame hea sõna ja esiletõstmisega.
Kirja pandud intervjuu põhjal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele