Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hoiatus - 100% toidureklaam!

    Tarbija on nutikas, mitte loll, kirjutab Atria Eesti ASi juhatuse esimees Olle Horm. Tarbija hammustab läbi iga reklaamiargumendi ning ostab lõpuks ikka seda, mis talle meeldib.

    Tarbijale on samas vaja välja pakkuda, mis talle võiks meeldida. Võidab see tootja, kellel on paremad vettpidavad argumendid. Harva juhtub aga, et mõne tavakauba või -toote turuliider süüdistab väiksemaid konkurente liiga heas reklaamitegevuses, nagu teeb seda Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimees Teet Soorm 21. mai Äripäevas looga “Toidureklaamid hämavad”.
    Kuigi loos polnud nimesid toodud, oli seal üks konkreetne umbisikulises tegumoes viide ka Atriale: “Näiteks tutvustati hiljuti hakkliha, mis on 100% lihast.” Tõepoolest, meie toodetud neli hakkliha said mullu sügisel Eesti Põllumajandus-Kaubanduskojalt Tunnustatud Eesti Maitse pääsukesemärgi, mis antakse ainult kõrge kvaliteediga 100% kodumaist päritolu toorainega toidutoodetele.
    Oleme selle üle uhked, kuna Eesti lihaturul on palju sissetoodud liha, mille kvaliteet on reeglina kehvem. Tervenisti kodumaine tooraine on igati kõva argument, miks toodet eelistada. See on uuringute järgi ka tarbija jaoks väga oluline. Samas on vildakas väide, nagu peaksime eriliseks just fakti, et meie hakkliha on 100% lihast tehtud. Reklaam selgitas muud. Kuna kodumaine on ka hinnalt kallim, siis tuleb tarbijale seda ka teada anda.
    Kõik neli väidetavalt hämamiseks kasutatavat võtet, millele Rakvere Lihakombinaadi juht viitab, on tegelikult ju iseenesest mõistetavad. Loomulikult on usaldusväärsem kaup see, mida „sõber soovitab“ ning mis meeldib ka näiteks tippsportlasele (seda on ka Tallegg omal ajal aastaid Andrus Veerpalut toetades mõistnud). Kas 100% eestimaine tooraine on ikka „tühi jutt“? Kuidas see võõramaine hobuseliha siis kohaliku vorsti sisse satub, kui sellist viidet etiketil ei ole? Eestis on seda juhtunud.
    Erinevate konkursside eesmärk ongi ju selgitada välja subjektiivselt (loe: nii objektiivselt kui võimalik) parim toode, „konkursivõitja“. Taoline võit on kommertslik müügiargument ning tarbija võtabki seda sellena. Tarbija hammustab kokkuvõttes läbi iga argumendi ning ostab lõpuks ikka seda, mis talle kõige rohkem meeldib ja maitseb.
    „Märgiäri“ taunimine tootja poolt on arusaadav, kuid siiski tuuleveskitega võitlemine. Jaeketid ei ole loodud mitte selleks, et tootjatele raha teenida, vaid ikka selleks, et ise edu saavutada.
    Minule reklaam meeldib. Ostan alati tooteid, mille pakkujatel on head müügiargmendid. Hea reklaam ongi neile üles ehitatud. Ning kui tarbija tajub, et argumendid peavadki vett, teeb ta kordusostu. Kõik normaalsed ettevõtted rõhuvad ju kordusostule, mitte impulssostule.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.