• OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • OMX Baltic−0,17%299,54
  • OMX Riga−0,12%888,37
  • OMX Tallinn0,11%2 063,48
  • OMX Vilnius−0,02%1 207,48
  • S&P 5000,32%6 263,7
  • DOW 300,53%44 254,78
  • Nasdaq 0,25%20 730,49
  • FTSE 100−0,13%8 926,55
  • Nikkei 225−0,04%39 663,4
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • 15.09.14, 12:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuulge, mehed

Kunagised majandusministrid Juhan Parts ja Meelis Atonen ei käitu ei riigimeestena.
Atonen süüdistas eile ERRis Palot plaanis hanke väljakuulutamisega lihtsalt aega viita ja mängida trumbid kätte Saaremaa Laevakompaniile. Sellised väited vajavad tõestamist. Mina ei tea, kas Palol on selline plaan või ei ole, aga kui ma väidaksin, et on, siis ma peaksin elementaarseks, et ma põhjendan, miks ma nii väidan. Üks võimalik põhjendus oleks, et Vjatšeslav Leedo rahakotist liigub summasid näiteks sotsiaaldemokraatide kaukasse. Või on sotsiaaldemokraatidel Leedoga mingeid muid valgustkartvaid sidemeid. Midagi säärast Atonen väita ei julge.
Eelmine majandusminister Juhan Parts on mitu korda mõista andnud, et ega see Palo ikka majandusest midagi ei taipa, praamiliiklusest iseäranis mitte. Et ta ei saa aru ja hämab, küll pole tal argumentatsiooni ja küll pole arvutusi.
Mina jälle ei saa aru, miks need Parts ja Atonen ise seda parvlaevaliikluse asja korda ei ajanud, kui nad nii kõvad mehed on, nii ägedalt matsu jagavad ja üleüldse Palost nii kõvasti üle on. Mäletatavasti sai Atonen ministriametist lahti just suutmatuse pärast reformida sedasama parvlaevaliiklust. Tema järel asus majandusministriks Andrus Ansip, kes teemat eriti ei torkinud. Savisaar jõudis kah vahepeal minister olla. Leedost ei saanud jagu keegi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Normaalne oleks, et Atonen ja Parts toetaksid Palo parvlaevaliikluse ümberkorraldamisel, mitte ei tümitaks. Muidu jääb vägisi mulje, et nad tahavad oma ebaõnnestumised Palo kaela nuhelda.
Autor: Vilja Kiisler, Vilja Kiisler

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 0 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele