Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurfirmad suruvad käe sügavamale vaeste taskusse

    Tootmine Unileveri tehases.Foto: EPA

    Globaalsed tarbekaupade müüjad vastavad jahtuvale maailmamajandusele ja viimase poole kümnendi jooksul esmakordselt langustrendi pööranud arenevate riikide nõudlusele uue strateegiaga – pista pakendisse rohkem toodet ja tõsta hinda.

    Ehk teisisõnu, nüüdsest kasutatakse kiiresti arenevate riikide vaesemate klientide peal sama strateegiat, mida on seni kasutatud arenenud maade puhul, vahendab Wall Street Journal. Aastakümneid enne seda on vaesemaid kliente püütud madalate hindade ja väikeste, taskukohaste pakenditega.
    Nii on Procter & Gamble'i järel maailma suuruselt teine tarbekaupade tootja Unilever hiljuti ühel oma suurimal, Brasiilia turul, välja tulnud kontsentreeritud vedelal kujul versiooniga oma OMO pesupesemisvahendist. Kuigi pakend maksab 30% rohkem kui pulber, kinnitavad ettevõtte esindajad, et tegelikult saavad tarbijad toote kätte senisest soodsamalt.
    Sama strateegiat on kontsern kasutanud ka näiteks kallihinnalise TRESemmé šampooniga, kogudes tootele Facebookis miljoneid like'e. Mõistagi kasutavad sama taktikat ka Unileveri konkurendid. Maailma suurim kodukeemia toodete müüja Procter & Gamble katsub India meeste tarbimisharjumusi muuta, et viimased eelistaksid Gillette habemeajamistoodete puhul turvalisemaks disainitud žilette.
    Colgate-Palmolive müüb Hiinas teemaitselist suuvett ja Saksamaa kodukeemia tootja Henkel panustab Lähis-Idas kõrgema hinnaga kvaliteetsetele ja kohalikest traditsioonidest inspireeritud toodetele nagu šampoon juuste jaoks, mida katab nikaab (silmist allapoole reeglina rinnuni ulatuv kukla tagant kinnitatav näokate –toim) ja musta värvi riiete jaoks mõeldud pesuvahendid.
    Siiski on hindade muutmine ohtlik mäng, sest paljud arenevate riikide kliendid on äärmiselt hinnatundlikud. Ometi on hindade tõstmine tootjate jaoks üha olulisem. Tarbekaupade müügikasv aeglustus arenevatel turgudel aasta 7,5% peale varasema 8,8% pealt.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.