• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurfirmad suruvad käe sügavamale vaeste taskusse

    Tootmine Unileveri tehases.Foto: EPA

    Globaalsed tarbekaupade müüjad vastavad jahtuvale maailmamajandusele ja viimase poole kümnendi jooksul esmakordselt langustrendi pööranud arenevate riikide nõudlusele uue strateegiaga – pista pakendisse rohkem toodet ja tõsta hinda.

    Ehk teisisõnu, nüüdsest kasutatakse kiiresti arenevate riikide vaesemate klientide peal sama strateegiat, mida on seni kasutatud arenenud maade puhul, vahendab Wall Street Journal. Aastakümneid enne seda on vaesemaid kliente püütud madalate hindade ja väikeste, taskukohaste pakenditega.
    Nii on Procter & Gamble'i järel maailma suuruselt teine tarbekaupade tootja Unilever hiljuti ühel oma suurimal, Brasiilia turul, välja tulnud kontsentreeritud vedelal kujul versiooniga oma OMO pesupesemisvahendist. Kuigi pakend maksab 30% rohkem kui pulber, kinnitavad ettevõtte esindajad, et tegelikult saavad tarbijad toote kätte senisest soodsamalt.
    Sama strateegiat on kontsern kasutanud ka näiteks kallihinnalise TRESemmé šampooniga, kogudes tootele Facebookis miljoneid like'e. Mõistagi kasutavad sama taktikat ka Unileveri konkurendid. Maailma suurim kodukeemia toodete müüja Procter & Gamble katsub India meeste tarbimisharjumusi muuta, et viimased eelistaksid Gillette habemeajamistoodete puhul turvalisemaks disainitud žilette.
    Colgate-Palmolive müüb Hiinas teemaitselist suuvett ja Saksamaa kodukeemia tootja Henkel panustab Lähis-Idas kõrgema hinnaga kvaliteetsetele ja kohalikest traditsioonidest inspireeritud toodetele nagu šampoon juuste jaoks, mida katab nikaab (silmist allapoole reeglina rinnuni ulatuv kukla tagant kinnitatav näokate –toim) ja musta värvi riiete jaoks mõeldud pesuvahendid.
    Siiski on hindade muutmine ohtlik mäng, sest paljud arenevate riikide kliendid on äärmiselt hinnatundlikud. Ometi on hindade tõstmine tootjate jaoks üha olulisem. Tarbekaupade müügikasv aeglustus arenevatel turgudel aasta 7,5% peale varasema 8,8% pealt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Villu Teearu: eelmise sajandi suhtumisega bossid jäävad talentidest ilma
Juhi võimust on saanud olulisemaks inimeste võimestamine ehk vastutuse ja vabaduse andmine oma töötegude üle ise otsustada, kirjutab Elisa süsteemiarenduse valdkonna juht Villu Teearu.
Juhi võimust on saanud olulisemaks inimeste võimestamine ehk vastutuse ja vabaduse andmine oma töötegude üle ise otsustada, kirjutab Elisa süsteemiarenduse valdkonna juht Villu Teearu.
Uuest nädalast saab märkida Läti tanklaketi Virši aktsiaid
Läti finants- ja kapitalituru komisjon (FKTK) kinnitas Läti tanklaketi ja alternatiivkütuseid pakkuva Virši aktsiate esmase avaliku pakkumise prospekti.
Läti finants- ja kapitalituru komisjon (FKTK) kinnitas Läti tanklaketi ja alternatiivkütuseid pakkuva Virši aktsiate esmase avaliku pakkumise prospekti.
Euroala inflatsioon jätkas tõusu, Eesti esirinnas
Euroala aastane inflatsioon jätkas septembris tõusu, jõudes augusti 3 protsendi tasemelt 3,4 protsendini.
Euroala aastane inflatsioon jätkas septembris tõusu, jõudes augusti 3 protsendi tasemelt 3,4 protsendini.
Tallinnas vaeb Kõlvart tulevast koalitsioonipartnerit
Suurematest linnadest ei ole võimalikke koalitsioonikõnelusi alustatud veel kõige suuremas – Tallinnas –, kus ainuvõimu kaotanud Keskerakonnal on valida isegi kolme partneri vahel.
Suurematest linnadest ei ole võimalikke koalitsioonikõnelusi alustatud veel kõige suuremas – Tallinnas –, kus ainuvõimu kaotanud Keskerakonnal on valida isegi kolme partneri vahel.