• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BMW – autoskandaalist tõusev täht

    BMWFoto: epa

    Saksa autotööstus on Volkswageni heitmenäitude skandaali tõttu sattunud tõsisesse mainekriisi, mis ei ole jätnud puutumata ka neid, kellel pole asjaga mingit seost olnud.

    Näiteks BMW Groupi aktsia sattus Volkswageni juhtumi tõttu Ameerika mägedele. Samas on märkimisväärse ajalooga Saksa kvaliteetfirma müük viimastel aastatel korralikult kasvanud. Seetõttu ei tasuks investoritel praeguste probleemide tõttu BMWd veel maha kanda.
    Ühe õnnetus on teise õnn
    Kui tuli ilmsiks, et Volkswagen on oma diiselmootorite heitmenäitudega manipuleerinud, kukkus ettevõtte aktsia järsult. Ka teiste autotootjate aktsiad langesid kiirelt, kuna kardeti, et Volkswagen pole ainuke, kes pettis. Kardeti ka seda, et Euroopa regulaatorid karmistavad autotööstuse reegleid ning see mõjuks negatiivselt kogu sektorile.
    Volkswagen on aga Toyota järel suuruselt teine autotootja maailmas ja kui usalduskriisi tõttu ostetakse vähem Volkswageneid, hakatakse ostma rohkem teiste autotootjate mudeleid. Üks selline soosik võib olla ka BMW.
    Kohe pärast Volkswageni skandaali tehti test ka BMW diiselmootoritega. Rahvusvaheline puhta transpordi nõukogu (ICCT) testis BMW X5 diiselmudelit ning jäi tulemustega rahule. ICCT juht Peter Mock ütles Saksa ajalehele Spiegel, et BMW emissioonitesti tulemused olid head. Saksa autoajakiri AutoBild kirjutas, et BMW ei sarnane USAs häbiposti sattunud Volkswageniga, kuna puuduvad igasugused andmed selle kohta, et BMW oleks heitmenäitudega manipuleerinud.
    Usku BMWsse lisavad ka eelnevate kuude head tulemused. Septembris tegi Saksa autotootja müük rekordi, kasvades võrreldes möödunud aasta sama kuuga 7,8 protsenti, 215 000 sõidukini. Üheksa kuu tulemused suurenesid 7,5 protsenti, 1 644 810 sõidukini. Eriti märkimisväärne oli BMW müügi kasv Euroopas, kus möödunud kuul suurenes see 17,8 protsenti.
    „Vaatamata vastutuulele mõningatel turgudel, jätkab BMW Groupi müük stabiilset kasvu,“ kommenteeris BMW AG nõukogu liige Ian Robertson müügitulemusi. Aasias on BMW müük sel aastal suurenenud 4,3 protsenti, Ameerikas 7 protsenti. Mõni analüütik on küll avaldanud muret, et Hiina majanduskasvu nõrgenemine lööb augu ka BMW tulemustesse, kuid septembri rekordilist müüki vaadates näib, et autotootja suudab korvata Hiina turu puudujäägi muude turgudega.
    Aktsia tuli kolinal alla
    BMW aktsia on selle aasta tipust kukkunud 88 euro lähedale ehk peaaegu 30 protsenti. Märksõna on siin Hiina, mis on sel aastal näidanud end paljudele investoritele negatiivsest küljest. Kasinad märgid Hiina majanduskasvust ja jüaani devalveerimine on pannud üha rohkem hiinlasi loobuma lääne kaupade ostmisest, sest need on muutunud neile kallimaks. BMW müügi languse on tinginud ka asjaolu, et Hiina valitsus võttis 2012. aastal vastu altkäemaksuseaduse, millega keelati avaliku sektori töötajatel riigi raha eest luksusesemete ostmine. Hiina pööras niimoodi tähelepanu valitsusametnike korruptsioonijuhtumitele.
    Eelmisel nädalal andis Morgan Stanley BMW aktsiale ostusoovituse koos 96eurose hinnasihiga. Evercore ISI andis 19. oktoobril BMW aktsiale ostusoovituse koos 140eurose hinnasihiga. Samal päeval andis ostusoovituse ka Redburn Limited. Kuid leidub ka neid, kelle arvates jääb BMW aktsia esitus lähikuudel oodatust nõrgemaks. Näiteks Exane BNP Paribas soovitas 19. oktoobril BMW aktsiat hoopis müüa ning seadis hinnasihiks 81 eurot.
    BMW aktsia on P/E suhet 9,85 arvestades võrdlemisi odav. 36 analüütikust, kes BMWd katavad, soovitavad 12 aktsiat osta, 17 hoida ja 7 müüa. Analüütikute konsensus aktsiahinnale on 96,33 eurot, mis on umbes 10 protsenti üle praeguse aktsia hinna. Dividenditootlus on 3,3 protsenti.
    Tugev bränd automaailmas
    Märtsis avaldas Millward Brown oma iga-aastase nimekirja maailma kõige väärtuslikematest autobrändidest, kus BMW oli teisel kohal. Millward Brown hindas BMW brändi väärtuseks 26,3 miljardit dollarit, mis on 2 protsenti rohkem kui eelmisel aastal samal ajal. Märkimisväärne on see, et Volkswagen asub samas nimekirjas alles kaheksandal kohal ning bärndi väärtuseks on hinnatud 9,2 miljardit dollarit. Nimekiri koostati selle aasta mais, enne Volkswageni skandaali ilmsikstulekut.
    BMW aktsia hind on selle aasta rekordkõrgest tipust suurelt kukkunud, kuid aktsia langus on viimastel kuudel peatunud. Autotootja tulemusi toetab hea müük Euroopas ja tänu sellele saavutati septembris rekordilised tulemused. Volkswageni skandaal heitis küll BMW-le varju, kuid viimane ei tooda ainult bensiini- või diiselautosid, vaid ka elektriautosid, mille järele on tulevikus oodata suuremat nõudlust. Aktsia P/E suhe on alla 10, mis näitab, et ettevõte on võrdlemisi odav.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Agris Adamberg: tubakaaktsiisiga saaks tervisekahjusid vähendada
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Poola tuulepargi käivitamine jõustas Ignitise esimest kvartalit
Leedu energiakontsern Ignitis grupe EBITDA kasvas 2021. aasta esimese kvartaliga võrreldes 42,6%, kasvule aitas Green Generationi segmendis käivitatud Pommeri tuulepark Poolas.
Leedu energiakontsern Ignitis grupe EBITDA kasvas 2021. aasta esimese kvartaliga võrreldes 42,6%, kasvule aitas Green Generationi segmendis käivitatud Pommeri tuulepark Poolas.
Miks just nemad ehk kogu tõde parimatest juhtidest
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Miks just nemad ehk kogu tõde parimatest juhtidest
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Välisinvestorid on Eestiga rohkem rahul, kuid pole kedagi palgata
Nii nagu kohalikel ettevõtjatel, on Eestis tegutsevatel välisinvestoritel küllaltki sarnased mured, kinnitas nende seas tehtud uuring: pole piisavalt töötajaid, kimbutavad kallid elektriarved ning geopoliitiline olukord paneb kukalt kratsima, tarneahelast rääkimata. Eksperdid näevad aga probleemides võimalusi.
Nii nagu kohalikel ettevõtjatel, on Eestis tegutsevatel välisinvestoritel küllaltki sarnased mured, kinnitas nende seas tehtud uuring: pole piisavalt töötajaid, kimbutavad kallid elektriarved ning geopoliitiline olukord paneb kukalt kratsima, tarneahelast rääkimata. Eksperdid näevad aga probleemides võimalusi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.