Äripäev • 11 november 2018
Alibaba jõudis müügipäeva 23. tunnil ületada 200 miljardi jüaani piiri, mis eurodesse arvestatuna oli ligi 25,4 miljardit.  Foto: Scanpix

Alibaba müüs ööpäevaga 27 miljardi eest tooteid

Hiina e-kaubandusettevõte Alibaba müüs vallalistele pühendatud iga-aastasel ostufestivalil 24 tunniga üle 27 miljardi euro väärtuses kaupu, vahendab CNBC.

Kui eelmisel aastal kujunes kogu ööpäeva müügi tulemuseks ligi 21,3 miljardit eurot, siis tänavu suudeti juba 16 tunniga mullune number ületada.

Ostufestivali esimese tunniga suutis Alibaba müüa 8,75 miljardi euro väärtuses kaupu. Mulluse müügipäeva algusega võrreldes suutis Hiina suurfirma esimesel tunnil müüa 21% rohkem. Sel perioodil olid ettevõtte teatel müüduimad kaubad Xiaomi, Apple'i ja Dysoni tooted, vahendas Bloomberg.

Niinimetatud vallaliste päev on Alibaba asutaja Jack Ma ja ettevõtte tegevjuhi Daniel Zhangi välja mõeldud ostufestival, mis sai alguse ligi kümme aastat tagasi justkui vastulöögiks rahvusvaheliselt tuntud valentinipäevale.

Praeguseks on üritus muutunud nii suureks, et on hakatud rääkima potentsiaalsest kahjust keskkonnale, sest seoses ostudega tekitatakse ka palju pakkematerjali – ainuüksi sel aastal loodab Alibaba panna teele miljard pakki.

Hetkel kuum