Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LHV ja Nordica sinimustvalge PR-projekt

    LHV ja NordicaFoto: Anti Veermaa

    LHV ja Nordica lõid oma lennukirenditehinguga mitu kärbest korraga ning teistel tasuks õppida, et suurelt võib mõelda küll, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Eesti riiklik lennufirma Nordica sõlmib riigile kuuluva ettevõttega Transpordi Varahaldus lepingu kahe uue lennuki CRJ900 rentimiseks. Lennukite ostmiseks väljastab Transpordi Varahaldus 25 miljonit euro eest võlakirju, mille märgib LHV. Täpsemalt küll pooleks LHV pank ja LHV pensionifondid.
    Kõlab nagu ilus lugu, kus kõik võidavad. Öeldakse, et kõik, mis kõlab liiga ilus, et olla tõsi, ei ole kas tõsi või ei olegi ilus. Ehk – milles on konks?
    Äripäeva toimetuse arvates on konks selles, et selliseid lugusid tahaks rohkem kuulda. Isegi kui kogu see tehing on pastakast välja imetud ja võimendati tegevusi, mida oleks tehtud nagunii, on selles sellist elegantsi, et julgeks teistelegi soovitada. PR küll, aga tehke järele!
    LHV, kes panustab sellele, et ennast eestimaise pangana inimeste peas kinnistada, sai selle tehinguga oma imagole tuge. Nordica on küll natuke võõrapärane ja päris mitte sama, mis oma Estonian Air oli, aga ikkagi oma. Eesti pank ja Eesti lennufirma koostöös. Ilus.
    Teiseks, LHV leidis siiski koduturult koha, kuhu investorite ja sealhulgas pensionisse investeerijate raha paigutada. Ajal, mil kurdetakse, et ühest otsast raha põleb vaikse leegiga kontodel, sest kuhugi pole seda paigutada, on praegune tehing näide, et võimalusi on küll, kui otsida. LHV otsis ja leidis. Tubli.
    LHV ei riski liialt, sest tehingu summa, mis kõlab küll aukartustäratavalt – ikkagi miljonid, on tegelikult panga jaoks mikroskoopiline. 25 miljonist pool on pisut üle 1% LHV pensionifondide mahust ning isegi kui tehing lörri läheb, ei kannata fondid suurt kahju.
    Lennuk on likviidne vara
    Pealegi on raske näha, mismoodi tehing saab LHV jaoks lörri minna, sest tegemist on riigi garantiiga võlakirjadega. Riigiabi, võiks selle kohta öelda. Isegi kui Nordica välja ei vea, saab Transpordi Varahaldus pakkuda lennukeid teistele soovijatele. LHV pensionifondide juht Andres Viisemann kinnitas Äripäevale, et lennuk on tagatis nagu iga teine ja neile eksisteerib teisene turg. Lisatagatiseks on Transpordi Varahalduse neli lennukit.
    Tehingu sisuks olevate võlakirjade intress on 2,58 protsenti, mis ei ole küll teab mis kõrge, aga pole ka paha. Tehingu eest riigiga ehk sisuliselt riskivaba tehingu kohta igati korralik tulemus. Nordica sai tehingust samuti tuge oma mainele, sest anti edasi sõnum sellest, et lennufirmal läheb hästi – ega lennukeid ilmaasjata juba juurde ei rendita. Ja raha hoitakse kodumaal, mis sobib igati kodumaisele lennufirmale.
    Võib juhtuda, et sajad ja tuhanded kaubanduskeskustes LHV müügiinimeste poolt panga pensionifondidesse meelitatud tulevased pensionärid muutuvad murelikuks oma säästude saatuse pärast ja hakkavad neid mujale viima. Eks sellega peab LHV nüüd edasi tegelema ja selle hirmu maha võtma. Kõrgelt kukkumine on valusam ja nii Nordica kui ka LHV peavad sellega arvestama.
    Aga Eesti riigile on siin järjekordne näide, et kodumaine kapital otsib võimalusi ja on neid, kes võimalusi pakuvad. Mis takistas näiteks parvlaevade puhul samasugust võimalust kohalikele investoritele pakkumast? Või edaspidised suuremad investeeringud teedesse?
    Ja muidugi tuleb võimalust pakkuda linnahalli puhul – kui erainvestorid tahavad projektis osaleda, on see suurim kindlus, et projekt on päris. Kui investorid ei seda soovi, tuleb kampaaniast loobuda.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.