Tallinna tuiksoonel, Porto Franco kinnisvaraarendusest vaid mõnesaja meetri kaugusel asuva KredExi kontori koosolekuruumist kõlab äge vaidlus, kui avarasse liugustega naaberruumi sisse astume. Pika laua peale potsatab punaste kaustikute vahel just aastapäeva tähistanud Porto Franco ja KredExi vaheline salajane laenuleping.
Riigiabina Porto Francole antud ligi 40 miljonit eurot oli algselt mõeldud sildlaenuna järgmise rahastuse saamiseks, kuid viimane kaotas kehtivuse. Senimaani ei ole aru saada, mis laenuga siis lõplikult tegu on, märkisid Äripäeva ajakirjanikud Pille Ivask ja Martin Johannes Teder.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.