Mait Kraun • 17 veebruar 2018
Jaga lugu:

7 mürgist mõtteviisi, millest loobuda

Mõtlemine.
Mõtlemine.  Foto: Shutterstock

Läbikukkumist ja seda, mida teised sinust arvavad, ei pea kartma, kirjutab portaalis Inc.com mitme raamatu autor ja konsultant Lolly Daskal.

Osa inimesi kipub üle mõtlema ja asju liiga palju analüüsima. See hakkab mõjutama nii eraelu kui ka tööd ning sinu produktiivsus väheneb.

Liigne mõtlemine ja analüüsimine on ühiskonnas väga levinud, eriti juhtide hulgas. Ärevusele ja muretsemisele pole mõtet aga aega kulutada. Allpool on kirjas seitse mõtteviisi, mis sind tagasi hoiavad.

Sa muretsed, mida inimesed sinust mõtlevad

Igas töökeskkonnas on palju inimesi ja on ebatõenäoline, et sa suudad kõigile meele järele olla. Osale sa meeldid ja osale mitte. Keskendu sellele, mida sa teed ja tee seda hästi. Ära muretse selle pärast, mida teised ütlevad ja mõtlevad. Jää endale kindlaks, ole siiras, tee head tööd ning lase oma tegudel rääkida enda eest.

Hirm, et sa pole piisavalt kompetentne

Suurem osa inimestest mõtleb vahel, et nad pole piisavalt head või targad. Kui uued võimalused tekivad, siis ei olda 100 protsenti valmis väljakutseid vastu võtma. Uued kogemused ja võimalused tulevad meieni aga siis, kui me läheme oma mugavustsoonist välja. Selleks ei pea alati valmis olema. Ära lase hirmudel ennast takistada ning tee seda, mida sa armastad.

Kartus, et sa ei ole perfektne

Kindlasti olete seda ka varem kuulnud, et perfektsuse üle muretsemine on ajaraiskamine. Ajame perfektsust taga kogu aeg – me tahame perfektset tööd, perfektset töökeskkonda, perfektset ülemust. Perfektsust aga ei eksisteeri. Selle asemel tuleks mõelda elust kui pidevast arengust, kus kõik on kogu aeg muutumises. Kui sa tunned stressi selle pärast, et sa pole perfektne, siis lase sellel minna.

Sa kardad eksida ja läbi kukkuda

Esiteks tuleb siin välja tuua üks tõde – kõik teevad vigu. Kõik on milleski läbi kukkunud, projekti pooleli jätnud või kogenud tagasilööke. See juhtub meie kõigiga. See muutub probleemiks aga siis, kui stress muutub normaalseks ning sul on raske taastuda. Pea meeles, et sinu võimuses on kujundada oma tulevikku ja juhtide oma mõtteid. Läbikukkumine ei ole kukkumine. See on maas püsimine ilma, et sa tõuseks üles.

Sa muretsed vähese enesekindluse pärast

Kõigil on vahepeal perioode, kus nende enesekindlus on tavapärasest madalam. Mõni lihtsalt suudab seda paremini varjata kui teised. Mida rohkem sa selle pärast muretsed, seda suuremaks probleemiks see muutub. Keskendu oskustele ja võimetele, mis sul juba olemas on ning arenda neid. Kui sa tead, et liigud õiges suunas, siis hoia seda suunda.

Sa kardad teiste inimeste arvamust ja kriitikat

Lahkarvamused ja isegi konfliktid ei pea tekitama ärevust. Aktsepteeri konstruktiivset kriitikat ning ignoreeri negatiivsust. Inimeste arvamused on tähtsad, aga tegelikult saad sa ainult endale toetuda. Usalda ennast rohkem ning usalda oma intuitsiooni, kui sul seda kõige rohkem vaja läheb.

Sa häbened mineviku vigu

Kui sa arvad, et läbikukkumine on midagi halba, siis sul on raskem edu saavutada. Läbikukkumine on edu üks osadest. Pole vahet, mitu korda sul on asjad untsu läinud. Ära tunne selle pärast häbi. Kõik ideed, mis ei tööta, on vaheastmed ideedeni, mis töötavad. Läbikukkumine ei ole lõplik ning selle pärast ei pea häbi tundma.

 

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt