Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aeg osutub ettevõtja suurimaks vaenlaseks
Äriidee elluviimine peab lähtuma veendumusest, et seeläbi rahuldatakse konkreetselt vajadust või lahendatakse konkreetset probleemi, kirjutab ESA inkubatsioonijuht Mart Brauer.
See tähendab sihtkliendi profileerimist ja turusituatsiooni analüüsi. Viimast võrdleb ettevõtja ideaalse võimalikuga ja annab seeläbi tootearendusele eesmärgi. Järgneb intensiivne arendusperiood, kus pikad majasisesed arendustsüklid asendatakse pigem piiratud funktsionaalsusega toote turuletoomisega, mis võimaldab turult koguda juba varakult väärtuslikku tagasisidet. Selle baasil üritatakse võimalikult kiiresti luua toote ja kliendivajaduse vahele ideaalilähedane kokkupuutepunkt.
Šampusekorgid võivad lennata aga alles siis, kui testkasutajad annavad mõista, et nad on valmis väljaarendatud toote eest raha välja käima. Kliendivajaduste kaardistamisel baseeruvad otseselt toote müügiargumendid. Need peavad sisaldama vastust küsimusele, mis muutub kliendi elus paremaks pärast pakutava toote soetamist või pakutava teenuse kasutamist. Loodav väärtus peaks olema nii kvantitatiivselt kui ka kvalitatiivselt mõõdetav.
Kliendil on alati võimalus valida alternatiivsete pakkujate vahel, sest turul on alati konkurents. Isegi kui konkurente pole, on alati asendustoodetest või uutest võimalikest konkurentidest lähtuv oht. Konkurentsieeliste määratlemisel peab keskenduma just sellistele tooteomadustele, mida peavad oluliseks kliendid. Konkurentsieeliste puhul tuleks mõelda ka sellele, kas nad on lühi- või pikaajalised. Näiteks turule siseneja eelis on oma iseloomult lühiajaline, kaitstav intellektuaalomand aga pikaajaline konkurentsieelis.
Pädevalt sõnastatud müügiargumendid ja selgelt defineeritud konkurentsieelised annavad õiguse küsida kliendilt ka turukeskmisest kõrgemat hinda. Väikeettevõtte puhul pole hinnaeelis jätkusuutlik konkurentsistrateegia. Kõrgem müügikate ei võimalda mitte ainult teenida rohkem tulu, vaid ka paindlikumalt reageerida turusituatsiooni muutustele.
Äriideed arendades tuleb arvestada ka tõsiasjaga, et tegevused võtavad planeeritust kauem aega. Seega peaks tegevusplaanidesse olema sisse arvestatud märkimisväärsed ajalised puhvrid.
Finantsplaanide võlu seisneb aga omakorda selles, et 99 juhul 100st on kulud prognoositust suuremad ja tulud prognoositust väiksemad. Kindlasti tuleks juba äriidee algusfaasis mõtteid mõlgutada selle üle, milline on äriidee skaleeritavus ehk kui kiiresti ja milliste kuludega on võimalik kohaldada tootekontseptsioon ja ärimudel uutele turgudele vastavaks.