• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,08%6 463,52
  • DOW 300,46%45 118,39
  • Nasdaq −0,32%21 641,21
  • FTSE 100−0,2%9 158,78
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,08%6 463,52
  • DOW 300,46%45 118,39
  • Nasdaq −0,32%21 641,21
  • FTSE 100−0,2%9 158,78
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • 15.08.25, 16:00

Digitöötajad võtavad üle rutiinse, aga ajamahuka töö

Mida AI-agendid päriselt tähendavad ja kuidas need võivad ettevõtteid aidata, avab Äripäeva raadio saates “AI faktor” Net Groupi toote Targum eestvedaja Robert Pallas.
Targumi tootejuht Robert Pallas.
  • Targumi tootejuht Robert Pallas.
  • Foto: Mart Valner
Robert Pallase sõnul on AI-agent justkui tarkvaratöötaja, kes võtab endale eesmärgi ja liigub selle poole iseseisvalt, kasutades vajalikke tööriistu ja võttes tagasisidet inimestelt või teistelt agentidelt. Erinevalt tavapärastest automatiseerimistööriistadest suudab agent teha otsuseid dünaamiliselt ja kohandada töövoogu vastavalt olukorrale.
“Meie AI-agendid on nagu algtaseme digitaalsed töötajad, kes teevad väga hästi lihtsaid, kuid ajamahukaid protsesse,” kirjeldas Pallas. Näiteks e‑kaubanduses saavad agendid uurida konkurentide hindu, arvestada hooajalisust ja isegi ilmaolusid, et pakkuda müüjatele hinnasoovitusi või rikastada tootekatalooge mitmes keeles.
Saates räägime ka, kuidas AI-agendid muudavad ostlemist ajal, kui klient ei pruugi isegi veebipoodi jõuda, sest ostuotsused ja broneeringud teeb tema eest agent. See seab ettevõtetele uue väljakutse, kuidas olla nähtav ja arusaadav just AI-otsingusüsteemidele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pallas rõhutas, et AI-agendid ei ole lihtsalt tööriistad, vaid vajavad samasugust usalduse ja koostöö kujunemist nagu uued töötajad. “Alguses annad juhiseid ja tagasisidet, aga agent ei korda sama viga kaks korda,” märkis ta.
Mida agentidelt veel tulevikus oodata, mis osa tööst jääb inimese kanda ja mida teevad agendid ning kuidas leida koht, kus oma ettevõtet optimeerida, kuuleb juba saatest.
Saadet juhib Mart Valner.
Digitaalsed töötajad võtavad üle rutiinse, aga ajamahuka töö
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 1 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele