ASi SDM Fair tegevdirektori Kaljo Kahro kinnitusel on nende firma oma ülesanded täitnud. Ta põhjendas eksponaatide hilinemist Peterburi transpordi- ja deklarantfirma omavaheliste ebakõladega ja nn nõiajahiga Eesti autodele Venemaa piiripunktis.
Kahro väitel ei saa keegi neilt juriidiliselt midagi nõuda, kuna firma on täitnud messi eel osalejatega sõlmitud lepingus määratletud kohustused. «Me tahaksime kahju muidugi heastada -- kui mitte nüüd, siis tulevikus,» kinnitas Kahro.
Ta leidis, et lahendus oleks kahju kannatanud firmadele soodustuste tegemises järgmistel näitustel.
Venemaa tollikomitee esindaja Eestis, firma Radon töötajad põhjendasid messi korraldajatele eksponaatide Venemaale vedamisel tehtud takistusi väikeste apsudega tollipunktis. Nii suurele hulgale eri nimetusega kaupadele vormistatakse tollipabereid harva, väitis Kaljo Kahro Radoni töötajate põhjendustele tuginedes.
Kahro sõnul pole deklarantfirmal möödalaskmiste eest lepingujärgselt mingit vastutust. «Meie kui organiseerijate viga oli muidugi selles, et me ei kihutanud firmasid tagant, et nad esitaksid dokumendid Radonile õigel ajal,» ütles ta. Kahro väitel ei vastanud poolte Eesti firmade kaubasaatedokumendid tolli nõudmistele.
Peterburi messil osalenud ASi Mivar-Viva turustusjuhi Aavo Mürgi sõnul pole nende taotlusele kahju hüvitamiseks ASilt SDM Fair vastust tulnud. Tema hinnangul oli messi organiseerimistöö halb ja kõik SDM Fairi esindajate põhjendused ei vasta tõele.
«Kui me oleks lootnud nendele kontaktidele, mida otsis AS SDM Fair, poleks me midagi saanud,» rääkis Mürk. «Meie võime messi tulemusi rahuldavaks hinnata vaid sellepärast, et otsisime ise eelnevalt kataloogide alusel kontakte.»