Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Põhjarannik valmistub mereturismi buumiks
Kui vaadata praegust arengut, siis on Eesti ja Soome vahelise viisavaba rezhiimi kehtestamist oodata järgmise aasta suveks, ütles Võsu vallavanem Vaado Sarapuu. «Ainuüksi Soomes on ligi 60 000 veesõidukit, kellest suur osa on huvitatud turismireisidest Eestisse,» selgitas ta.
«Soome lahe ületamine ei ole tänastele jahtlaevadele mingi probleem -- turistidele on küsimus see, kuhu tulla ja mis seal teha,» lausus Sarapuu. «Paljud turismispetsialistid on öelnud, et Eestit ja Soomet nagu ei lahutakski meri, vaid suur jõgi.»
Eesti mereturismi assotsiatsiooni presidendi Sulev Roosma sõnul on Tallinnast ida poole jääval põhjarannikul arvestatavaim sadam Kunda, mis ei ole mõeldud jahtlaevade vastuvõtmiseks. Suur perspektiiv on Hara sadama kasutuselevõtmisel, lisas ta.
Eile kirjutasid Rakvere KEK ja AS Akariin alla ASi Võsu Sadam asutamisdokumentidele, kes hakkab koordineerima Võsu sadama rajamist. Vaado Sarapuu hinnangul nõuab Võsule jahisadama ehitamine ligi kümme miljonit krooni. «Kauem sadama rajamisega enam venitada ei tohi,» on vallavanem kindel.
Rakvere KEKi juhatuse esimehe Ago Kolditsa ütlusel hakkab tulevase aktsiaseltsi aktsiatest nende firmale kuuluma 10%. Võsu Sadama AS kavatseb projekti rahastamiseks eelisaktsiaid emiteerida ning ehitusega saab algust teha ilmselt sügisel.
Uuest jahisadamast saavad Kolditsi sõnul kasu eelkõige Võsu turismikeskuste omanikud. «Näiteks Rakvere KEKile kuulub Võsu hotell Rannaliiv. Meil on valik, kas hotell võileivahinnaga maha müüa või elustada seda sadama ehitamisega. Suvitajatega hotelli ülal ei pea,» ütles ta.
Ka Vaado Sarapuu sõnul annab tulevane sadam Võsu tuludest ligi 1/10, lõviosa kasumist hakkab laekuma turismikeskustele.
Laiendamisplaane on peetud ka Vihula vallale kuuluvas Vergi sadamas, Võsust 10 km idas, ütles sadama ülem Juhan Leemets.
Sulev Roosma sõnul on Võsu asukoht sadama rajamiseks vaieldamatult parem, kuna sealne infrastruktuur on arenenum ja puhkamisvõimalused paremad. Samas on Vergi sadama laiendamine lihtsam, lisas ta.