Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põhjarannik valmistub mereturismi buumiks

    Kui vaadata praegust arengut, siis on Eesti ja Soome vahelise viisavaba rezhiimi kehtestamist oodata järgmise aasta suveks, ütles Võsu vallavanem Vaado Sarapuu. «Ainuüksi Soomes on ligi 60 000 veesõidukit, kellest suur osa on huvitatud turismireisidest Eestisse,» selgitas ta.
    «Soome lahe ületamine ei ole tänastele jahtlaevadele mingi probleem -- turistidele on küsimus see, kuhu tulla ja mis seal teha,» lausus Sarapuu. «Paljud turismispetsialistid on öelnud, et Eestit ja Soomet nagu ei lahutakski meri, vaid suur jõgi.»
    Eesti mereturismi assotsiatsiooni presidendi Sulev Roosma sõnul on Tallinnast ida poole jääval põhjarannikul arvestatavaim sadam Kunda, mis ei ole mõeldud jahtlaevade vastuvõtmiseks. Suur perspektiiv on Hara sadama kasutuselevõtmisel, lisas ta.
    Eile kirjutasid Rakvere KEK ja AS Akariin alla ASi Võsu Sadam asutamisdokumentidele, kes hakkab koordineerima Võsu sadama rajamist. Vaado Sarapuu hinnangul nõuab Võsule jahisadama ehitamine ligi kümme miljonit krooni. «Kauem sadama rajamisega enam venitada ei tohi,» on vallavanem kindel.
    Rakvere KEKi juhatuse esimehe Ago Kolditsa ütlusel hakkab tulevase aktsiaseltsi aktsiatest nende firmale kuuluma 10%. Võsu Sadama AS kavatseb projekti rahastamiseks eelisaktsiaid emiteerida ning ehitusega saab algust teha ilmselt sügisel.
    Uuest jahisadamast saavad Kolditsi sõnul kasu eelkõige Võsu turismikeskuste omanikud. «Näiteks Rakvere KEKile kuulub Võsu hotell Rannaliiv. Meil on valik, kas hotell võileivahinnaga maha müüa või elustada seda sadama ehitamisega. Suvitajatega hotelli ülal ei pea,» ütles ta.
    Ka Vaado Sarapuu sõnul annab tulevane sadam Võsu tuludest ligi 1/10, lõviosa kasumist hakkab laekuma turismikeskustele.
    Laiendamisplaane on peetud ka Vihula vallale kuuluvas Vergi sadamas, Võsust 10 km idas, ütles sadama ülem Juhan Leemets.
    Sulev Roosma sõnul on Võsu asukoht sadama rajamiseks vaieldamatult parem, kuna sealne infrastruktuur on arenenum ja puhkamisvõimalused paremad. Samas on Vergi sadama laiendamine lihtsam, lisas ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.