Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas kliendile on see kasulik?
Kui pakutakse hinnaalandusi, siis klient mõtleb tihti, et oh kui tore. Meediaarved lähevad väiksemaks. Aga mõelda tuleb ka sellele, kas see on kasulik? Kas pakutav toode ikka sobib Õhtulehe tagumisele kaanele suures mahus? Ei rõhuta sellele, kes on reklaami sihtgrupp.
Kui asi seisneb monopoli loomises meediaturul, siis on see minu arvates halb. Niisugune plaan ei lähe läbi. Kliendid ei ole ju rumalad. Vähemalt suurem osa neist.
Meediakorp saab ainult kõige suuremate firmadega enda pakutavaid lepinguid teha. Kogu projekt on imelik mõttevälgatus.
Tuleb alati uurida, kas see, mida soodustusega antakse, on ikka soodne.
Igasugune monopoliseerimise soov ja tahe kedagi pikaajaliselt siduda, on inimestele tänases Eestis kuidagi omaseks saanud. Ning seda mitte ainult meedia vallas, vaid ka muudel elualadel.
Ei tahaks Meediakorpi projekti kohta midagi prognoosida. Aga kui see hakkab kellegi huve kahjustama, siis võetakse kindlasti vastumeetmed kasutusele.
Ma ei kujuta ette, kuidas klient saab Lõuna-Eestis hakkama, kui ta Postimehe reklaamist keeldub. Kuidas pääseb venekeelse tarbijani.
Mis seal imelikku ikka on? Firmad ikka teevad nii. Kui firmal on analoogilisi firmasid ja ettevõtteid, kellega koos mingeid tooteid või teenuseid pakkuda, siis minnakse ikka välja ühise rindena. Pean täiesti loomulikuks, et midagi sellist võib ka Eestis juhtuda.
Usun, et Meediakorp on suhteliselt lühiajaline ettevõtmine. Kliendid on muutunud arukamaks ja mõistlikumaks ning emotsionaalsust on vähem. Pikka iga ma sellele ettevõtmisele ei näe, sest klient tahab vabadust ning ei soovi end kauaks siduda. Mis puutub asja eetilisse külge, siis äri on äri. Ei näe siin midagi traagilist.
Iga toode, mis turule tuleb, otsib oma kindlat sihtrühma, mille valikus ei saa olla mingisuguseid jõumeetodeid või kartellikokkuleppeid. Ei usu, et firmad selle ettepanekuga haakuvad. Nad on jagunenud reklaamifirmade vahel, kuna ise reklaamiga tegeleda ei ole kasulik. See on aeganõudev ja ülikulukas. Praegu on vaja leida sihtrühm ja sellele lähenemiseks väljund.
Kuid Eestis on igasuguseid asju tehtud. Soovin kõigile, kes siinses meediamaailmas tegutsevad, edu ja julget pealehakkamist. Hiigelkasumeid teenib tänases reklaamiühiskonnas aga ainult ebaausalt.