Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tartlaste unistus
Palju on räägitud sellest, et Via Baltica asemel kuluks hädasti ära hoopis Tartu--Tallinna maantee väljaehitamine neljarealiseks kiirteeks. Vahetult enne kohalikke valimisi on selle maanteega seotud küsimustele hakatud omistama järjest rohkem riiklikku tähtsust.
Eilses Postimehes seletab regionaalminister Tiit Kubri, et Tartu--Tallinna maantee ja Lõuna-Eesti arengu vahel on oluline seos. Reformierakonna ridades Tartu linnapeaks pürgiv ärimees Neinar Seli leiab, et kogu äri Lõuna-Eestis algab sellest, et Tallinna lennujaamast jõuaks Tartusse poolteise tunniga.
Siiski on targutamisest vähe abi, kui riiklik poliitika peab maailmanabaks Tallinna ja see, mis jääb nabanööri teise otsa, ei oma mingit tähtsust. Mõeldes tulevikule ja sellele, kuidas kasvab autode arv, võib ennustada, et hiljemalt 1997. aasta sügisel on Tartu--Tallinna maantee üks põhjus, miks paljud poliitikud ja ametnikud peavad töökohtadelt lahkuma.