Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Korea autotootja Kia kavatseb Kaliningradi rajada 1,2 miljardit dollarit maksva autotehase. Kia partneriks on Vene laevaehitusfirma Jantar. Koosteliin alustab tööd veel sel aastal. Järgmisel aastal on Kial kavas Kaliningradis toota 55 000 autot, 2000. aastal aga juba 120 000 autot. 5 koleso
Jaguari uusim mudel -- sportauto XK8 -- viis üles Jaguari oktoobrikuu müügitulemused. Müüdi 1825 XK8, millest 847 USAs. Kokku müüs Jaguar maailmas 4385 autot, mis on 39% enam kui mullu samal ajal. USAs oktoobris registreeritud 2254 Jaguari on firma viimase 10 aasta parim tulemus Jaguari tähtsaimal turul. ÄP
Soome veoautotootja Sisu Auto tahab koondada 1/3 Karjaa tehase töötajaist ehk ligi 90 inimest. Sisu Auto juhtkonna hinnangul ei ole ette näha turu niisugust arengut, mis võimaldaks jätkata praeguse koosseisuga.
Sisu Auto on alustanud läbirääkimisi Renault'ga koostöö üle. Läbirääkimised loodetakse Sisule edukalt lõpetada käesoleva aasta lõpus. Sisu Auto käive on tänavu vähenenud eelmise aastaga võrreldes 100 miljoni Soome marga võrra. STT-ETA
Vahepeal Vene asepeaministri ametit pidanud ning laupäeval taas AvtoVAZi peadirektoriks valitud Vladimir Kadannikov kinnitas, et autotehast ei saa kriisist välja tuua täiendavaid finantseerimisallikaid kaasamata.
Kadannikovi arvates ei saa erakorralisi kokkuhoiumeetmeid, mille kohaldamise tingis valitsuse makseultimaatum ja pankrotihoiatus, rakendada kauem kui aasta lõpuni. Seadmed kipuvad üles ütlema ning töölised ei ole suutelised taluma täiendavaid vahetusi. Olukorrast väljapääsu nägi Kadannikov kas hindade tõstmises või uute välisinvesteeringute kaasamises. ITAR-TASS-ETA
Aasta pärast USA-Jaapani autokokkuleppe sõlmimist on USA autotootjad müünud Jaapanis üle 100 000 auto, kuid neil on endiselt suuri raskusi Jaapani turul. Peaprobleemiks USA autotootjatele on jeeni nõrgenemine dollari suhtes ja piiratud juurdepääs Jaapani autopoodidele, mis ei võimalda Fordil, General Motorsil ja Chrysleril täita 2000. aastaks kavandatud plaani importida Jaapanisse 300 000 sõidukit aastas. AP-BNS