30 märts 1997

Balteco tahab avada Jaapanis vannimüügiesinduse

Praegu tõlgime eesti keelde Jaapani visiidil saadud informatsiooni sealsetest sisseostjatest, ütles Vann pärast visiidilt saabumist eelmise nädala lõpul. Sel nädalal saadab firma jaapanlastele oma info vastu, lisas ta. Arvestame ettevalmistuseks paar-kolm kuud ja siis tuleb valida taktika, kas minna ise kohale või alustada näitustelt edasimüüja otsimist, rääkis Vann.

Idee minna Jaapanisse turgu otsima sai Vann enda sõnul USAs, kus kohalikud tootjad teavitasid, kui palju ja kõrge hinnaga Jaapanis müüa võib. Jaapanlaste ostuvõime on suur ja väliskaubandusbilanss tasakaalust väljas, tõdes Vann. «Seetõttu on seal kohutavad soodustused impordiks,» märkis ta.

Ainuüksi sealselt impordiorganisatsioonilt saadud informatsioon on hindamatu väärtusega, ütles Vann. «Sealjuures on see kõigile tasuta,» märkis ta. Ahvatlev on Vanni sõnul seegi, et ise Jaapanisse minnes saab seal kontoripinna tasuta. «Ainult telefoniarve on vaja endal maksta,» märkis ta. «Küsisime igaks juhuks kaks korda üle, kas me ehk valesti aru ei saanud.»

Kui president Lennart Meri Ameerika Ühendriikide visiidil saatnud ärimeestest lõikasid külaskäigust otsest kasu ainult pankurid, siis seekord Jaapanis käigust on kasu eelkõige tootjatel, kommenteeris Vann. «Mööbliga ei ole mõtet sinna torkima minna,» tähendas Vann. «Vann on aga jaapani mehe elus töö, pere ja söögi järel neljandal kohal,» selgitas ta.

Vanni- ja mööblitootja ASi Balteco toodangust 85 protsenti moodustavad vannid ja aurusaunad. Ülejäänud 15 protsenti käibest annab mööbli tootmine.

Hetkel kuum