• OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • 01.04.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algasid läbirääkimised lennutüli ennetamiseks

Eesti teede- ja sideminister Raivo Vare ja Taani transpordiminister JanTrøjberg arutasid möödunud nädalal, kuidas koostada sügisel kehtima hakkav talvine lennuplaan nii, et lennukordade arv Tallinna--Kopenhaageni ja Tallinna--Stockholmi liinidel ei tekitaks enam nii suuri erimeelsusi nagu eelmise aasta sügisel.
Eesti lennuameti peadirektor Eduard Tüür rääkis, et kokkuleppe järgi kogutakse enne kahepoolsete ettepanekute esitamist lennuplaanide osas kokku Tallinna--Kopenhaageni liini kohta käiv statistiline materjal.
Tüli Estonian Airi ja SASi vahel tekkis pärast seda, kui Estonian Air teatas, et alustab 16. novembril taas igapäevaseid lende Tallinna--Kopenhaageni liinil, ja soovis, et SAS jätkaks päevas senise kahe lennu asemel ühega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oma taotluse põhjuseks tõi Estonian Air, et kui juba kahe lennu puhul on lennukite täituvus 50 protsenti, siis kolmele lennule ei jätku lihtsalt reisijaid.
Arusaamatuste lahendamisel kinnitasid endine teede- ja sideminister Kalev Kukk ja Jan Trøjberg lennuplaani, mis kehtib selle aasta sügiseni. Saavutatud kokkuleppe kohaselt lendab Estonian Air kuni talvise lennuplaani kehtima hakkamiseni Kopenhaagenisse kuus korda ning SAS 12 korda nädalas. Stockholmi teeb Estonian Air kaks korda väiksema lennukiga 12 lendu ja SAS üheksa lendu nädalas.
Kinnitamata andmetel kavatseb Eesti Lennukompanii (ELK) hakata korraldama nädalas neli korda lende Moskvasse. Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni vahel sõlmitud lennundusalase kokkuleppe järgi tohib aga mõlemast riigist Tallinna--Moskva liinil lennata vaid üks kompanii. Praegu lendab Tallinna--Moskva liinil Estonian Air.
Moskvast tulnud informatsiooni kohaselt kavatseb Eesti Lennukompanii alustada lende koostöös Vene lennukompaniiga Aeroflot. Seega hakkaks Aeroflot oma piletimüügisüsteemi kaudu müüma üle maailma ka Eesti Lennukompanii Tallinna--Moskva liini pileteid ning Eesti Lennukompanii Aerofloti pileteid.
Eesti Lennukompanii on Tüüri väitel saanud lennuametilt Moskva liini avamise suhtes kolm korda eitava vastuse. Eesti Lennukompaniist ei õnnestunud Moskva liini avamise kohta mingit kommentaari saada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele