• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.08.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autovedajad jõuavad koju

ASi Linnek autojuhti peeti Vene--Eesti piiril Luhamaa piiripunktis kinni kaks päeva, kuna tema viisa tähtaeg oli vahepeal otsa saanud. «Autojuhi üle piiri saamiseks vormistasime talle uue viisa ja maksime Vene piirivalve nõutud trahvi,» lausus ASi Linnek juht Priit Uus. Ta lisas, et Eesti välisministeeriumist soovitati tal piirivalve nõudmised täita.
Eesti Moskva saatkonna pressisekretäri Jaana Vanamölderi sõnul lõppes Linneki autojuhi viisa juba 30. juulil, üks päev enne auto arestimist. «Ta sõitis minema ilma meie poole pöördumata, nii et me ei saanud tema heaks midagi teha,» lausus Vanamölder.
Vanamölderi sõnul viivitavad mõned autojuhid Moskvast lahkumisega, püüdes korda ajada tollidokumente, et need kajastaksid aresti aega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Nad märgivad muidu aja, mil meil lubati kaup maha laadida, saabumise ajaks ning nii kaob meil igasugune võimalus selle eest raha hiljem nõuda,» rääkis ühe arestitud auto juht Vello Vaalmäe.
Mitmed autovedajad, kelle autojuhid on Moskvas juba ligi kuu aega olnud, kinnitasid, et nad kavatsevad kauba tellijalt arestitud päevade eest kompensatsiooni nõuda. Firmade nõuded on 1000 ja 2000 krooni vahel ööpäevas auto kohta. Kõige enam aresti tõttu kannatanud ASi Powertrans juhataja Sven Arja sõnul esitab ta autoveo tellinud firmale lisaarve umbes poole miljoni krooni ulatuses. Powertransil seisis aresti all üksteist veoautot.
«Meil oli sellest ka veo tellijaga juttu, maksmise vastu tal midagi polnud,» väitis Arja.
«Saamata jäänud tulu me loomulikult kaotame, see kuulub äririski juurde,» rääkis Priit Uus. Ta lisas, et loodab kõik kulud veo kindlustanud Inges Kindlustuselt tagasi saada.
Ameerika kanakoibade veo Muuga sadamast Moskvasse korraldas AS Akmarest. Tellijafirma oli Vene armee ja laevastiku toetamise fond, kes T?kalovski tollipunkti töötajate ametliku seisukoha kohaselt ei suutnud esitada kõiki vajalikke dokumente kauba saamise kohta.
7. augustil alustas Venemaa toll juurdlust ja kohalike seaduste kohaselt arestis veoautod.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele