• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,76
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,61%5 815,03
  • DOW 300,97%42 863,86
  • Nasdaq 0,33%18 342,94
  • FTSE 1000,19%8 253,65
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%104,76
  • 03.03.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Põrandaalune maksumäärus

Pühapäeval jõustus rahandusministri määrus, millega tahetakse eristada firma autodega tehtavad erasõidud ja töösõidud. Kui seni võis kõik firma autoga seotud kulud ettevõtluse tulust maha arvata, siis nüüd puudutab see ainult otseselt ettevõtlusega seotud sõite. Firma autoga tehtud erasõidud on erisoodustus ja see maksustatakse.
Äripäeva arvates on erasõitude maksustamise eesmärk poliitiliselt arusaadav, aga teostus ei kannata kriitikat. Määrus ei võimalda ainult maksmisest mööda hiilida, vaid isegi soodustab seda.
Aksioomina on võetud, et ametiautoga tehakse ka erasõite. Et selge piir vahele tõmmata, peab hakkama pidama sõidupäevikut, kuhu kõik spidomeetri näidud, sõiduajad ja eesmärgid üles tähendada tuleb. Kui maksumaksja ei pea läbisõidetu kohta arvestust, loetakse erisoodustuseks iga sõiduki kohta 2000 krooni kuus.
Bluffimiseks on jäetud vabad käed. Ettevõtjal peab olema ainult natuke fantaasiat. Sõidupäevikusse märgitu ja sõitude tegeliku eesmärgi kokkulangevust on väga keeruline kontrollida. Suur mängumaa ja teenimisvõimalus tekib igasugu maksukonsultatsioonifirmadel.
Tõenäoliselt on paberimäärimisrohke sõidupäeviku täitmise kord meelega keerukaks tehtud lootuses, et keegi niikuinii täitma ei hakka ja toimima hakkab automaatselt maksmise süsteem.
Toimetus leiab, et kehtestatud maksustamise kord ei saa elujõuliseks. Veidi realistlikum süsteem oleks see, kui firmas autojuhtidena töötavad inimesed täidavad sõidupäevikuid, teised, raskemalt kontrollitavate ametiautode kasutajad maksavad n-ö otsemaksu.
Lihtsam on maksustada kõik ametiautod, aga väiksema summaga, sest praegune maks tuleb 2000 krooni suurusest erisoodustusest, mis on selgelt üle pingutatud.
Samuti peaks rahandusministeerium avalikkust uuest maksustamisplaanist varakult teavitama. Maksuseadusi ja -määrusi ei saa võtta vastu salaja ja maksumaksjale ootamatult.
Kõnealune määrus sadas välguna selgest taevast ja kuigi see kehtib alates 1. märtsist ei ole Mart Opmanni allkirja kandev määrus veel Riigi Teatajas ilmunud. Kui Opmann arvab, et ettevõtjad on selgeltnägijad, kel tema tegemistest täpne ülevaade on, siis ta eksib.
Pealegi tähendab maksumääruse jõustumine riigieelarvesse sadu miljoneid lisakroone, mille kasutamise kohta pole riigikogu otsust teinud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.10.24, 14:49
Sustinere: toote mõju tuleb jälgida kogu väärtusahelas
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele