Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Koolitust on keeruline osta
Eesti turul on palju koolitusfirmasid ning ühe või teise kasuks otsustamine on firmade personali- või koolitusjuhtide jaoks keeruline.
Peamiste valikukriteeriumidena tuuakse välja koolitusfirma nimi, konsultandi tuntus, toote pealkiri ja hind. Pidades silmas, et koolitus on teenus, teeb see valiku koolitusjuhtide jaoks veelgi keerulisemaks, kuna:
- ostjad tajuvad teenuseid vähem püsivana kui tooteid;
- iga teenuse ostmine on seotud suure riskiga;
- teenuse ostmine on vähem nauditav kui asjade ostmine (konsultandil/koolitajal ei saa lihtsalt nuppudele vajutada).
Teenuse ostmisel tehakse üldiselt vähem hinnavõrdlusi ning kliendid on vähem mõjutatud reklaamist ja rohkem sõprade-tuttavate soovitustest.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.