• OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−0,95%37 664,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,34
  • OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−0,95%37 664,74
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,34
  • 13.11.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaguar hakkab naabrit ründama

Jaguar tõi oktoobri lõpus Birminghami autonäitusel avalikkuse ette uue mudeli S-Type. Tallinnas saab BMW kohe üle tee asuvast Jaguari müügisalongist endale tigeda konkurendi.
Lisaks praegu S-Type'i mootorivalikusse kuuluvatele esimesele Jaguari ajaloo V6-jõuallikale (päritolu -- Ford, töömaht -- 3 liitrit) ja Jaguari enda V8 4-liitrisele mootorile on plaanis 2,5-liitrine V6 ja isegi diisel! Väiksema mootoriga kasutatakse kas manuaal- või automaatkäigukasti, suurema mootoriga autol on saada vaid automaatkast.
S-Type'i otsesteks võistlejateks on Audi A6, 500-seeria BMW ja E-klassi Mercedes. S-Type'iga sama põhja hakkab jagama ka järgmisel aastal turule tulev Lincoln LS (mõlemad margid kuuluvad Fordile).
Mõõtmetelt on Jaguar võrreldes konkurentidega pisut suurem, oluliselt jääb ta alla vaid pagasiruumi osas.
Jaguar pürib eksootiliste luksusautode tootjate seast keskmise suurusega autotootjate sekka. Tänavune aasta on esimene kord ajaloos, mil Jaguari aastatoodang ületab 50 000 auto piiri, aastal 2002 peab tootmismaht olema juba 200 000 autot aastas.
Kuidas Jaguaril uue mudeliga minema hakkab, on veel vara ennustada. Mõne aasta eest kvaliteediga tõsiselt kimpus olnud autotootja on teinud märgatavaid edusamme, kuid siiski on täieliku usalduse võitmiseni veel aega -- selle eesmärgi saavutamisel on S-Type'il oluline osa.
Eestis loodetakse järgmisel aastal müüa 20 väike-Jaguari. Müük algab Viking Motorsi peadirektori Peeter Kalli sõnul eeldatavasti hiliskevadel või suvel. Täpne hinnatase pole veel teada, kuid orienteeruvalt on see 500 000 krooni ringis (senised odavaimad Jaguarid maksavad 844 000 krooni). Kui hindade proportsioonid jäävad samaks nagu Inglismaal (seal hakkab S-Type maksma 28 300 naela, BMW 528i maksab 30 880 naela, jääb S-Type'i baashind pisut alla 500 000 krooni.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele