• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus ütleb ei vabatsoonidele

    Samas ei kavatse valitsus hakata esialgu ka eelmise valitsuse otsuseid muutma.
    Teede- ja sideminister Toivo Jürgenson ütles ajakirjanikele 1994. a töötanud komisjoni hinnangule viidates, et Eestis pole maksuvabade piirkondade loomine otstarbekas.
    Tollivabad tsoonid on Jürgensoni sõnul mõeldavad vaid tolliseaduse mõistes ehk tolliladudena, mis tähendab, et seal hoitava ja välja mineva kauba pealt ei pea tasuma riigile käibemaksu.
    Samas on Jürgensoni hinnangul mõistetamatu eelmise valitsuse otsus luua vabatsoon Sillamäele, kus ei ole kavas mitte kaupu ladustada, vaid neid ka töödelda ja lisaväärtust anda.
    Välisminister Toomas Hendrik Ilves märkis, et eelmise valitsuse viimaste kuude otsused vabatsoonide loomise kohta Sillamäele, Võrru ja Valka olid tehtud kiirustades ja ilma põhjaliku analüüsita.
    Ilvese sõnul on küsitav, kas vabatsoonide loomine on kooskõlas Euroopa Liidu seadusandlike raamidega.
    Uus valitsus kavatseb Ilvese teatel vastu võtta vaid selliseid otsuseid, mis on eelnevalt läbinud põhjaliku analüüsi nende vastavuse kohta Euroopa Liidu nõuetele.
    Kuna valitsusel on praegu pakilisemaid asju arutada kui vabatsoonide temaatika, ei ole lähiajal seda laadi otsuseid kavas vastu võtta, ütles Ilves.
    Põllumajandusminister Ivari Padar jäi vabatsoone hinnates napisõnaliseks, kuid märkis, et nende loomisest tulenev efekt ilmneb alles aastate pärast.
    Märtsis ametist lahkunud koonderakondlase Mart Siimanni juhitud valitsus toetas veebruaris vabatsoonide loomist Võrru ja Valka.
    Võru vabatsooni suurus on 366,8 hektarit, sinna jääb seitse ettevõtet. Valga vabatsooni suuruseks saab 83 hektarit ja sinna jääb üheksa ettevõtet, peamiselt tollilaod.
    Mullu detsembris toetas lahkunud valitsus vabatsooni loomist Sillamäele, kus see hõlmaks lisaks sadama ümbruse tolliladudele ka töötlevat tööstust. Vabatsoonide töö pole valitsuse pressiesindaja teatel veel käivitunud.
    Võrru vabatsooni loomise eest võitles maavanem, endine Koonderakonna liige Robert Lepikson. Sillamäe vabatsooni ideeline isa on koonderakondlasest ekspeaminister Tiit Vähi.
    Seni oli Eestis üks vabatsoon -- Muuga sadam.
    Autor: BNS
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Leedu keelas Linnamäel sealse Forum Cinemase ostu
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Riigikontroll: Rail Baltic on ajast maas, kulud suurenevad
Nii Rail Balticu raudtee projekteerimistööd kui ka trassiks vajalike maade omandamine on algsest tähtajast aastaid maha jäänud. Võrreldes maade omandamise algse graafikuga on mahajäämus kasvanud viie aastani, märkis riigikontroll vahekokkuvõttes.
Nii Rail Balticu raudtee projekteerimistööd kui ka trassiks vajalike maade omandamine on algsest tähtajast aastaid maha jäänud. Võrreldes maade omandamise algse graafikuga on mahajäämus kasvanud viie aastani, märkis riigikontroll vahekokkuvõttes.