Möödunud nädalal sai teatavaks Rootsi veokitootjate suurtehing. Volvo omandas 60,7 miljardi Rootsi krooni eest 49% Scania aktsiatest, omades konkureerivas veokitootjas nüüd kokku ligi 70% osalust.
Volvo ja Scania praegustele ja tulevastele klientidele rootslaste megatehing esialgu mingeid muudatusi kaasa ei too.
Scaniate ja Volvode müük jääb Eestis eraldi. Neljapäeval Scania regiooni juhtide nõupidamiselt Stockholmist naasnud Scania Eesti juhatuse esimees Janno Karu kinnitab, et on 100% kindel -- mingeid muudatusi müügiprojektides ei tule ja mõlemad margid jäävad igavesti eraldi.
Volvo Eesti esindaja võimalikke koostööprojekte Scaniaga nii kategooriliselt ei eita. «Välistada ei saa,» ütleb Eestis Volvosid müüva ASi Balvo juhatuse esimees Toomas Kutsar küsimuse peale, kas Volvosid hakatakse müüma Scania Peterburi maantee müügiesinduses. Peamiselt on selle vastuse taga siiski teadmatus, kuna Volvo tehase esindajad tulevad Eestisse uut olukorda tutvustama lähinädalatel.
Päris võimatu Volvo ja Scania müügi ühendamine Eestis ei ole. Selle kasuks räägib Volvo nõrk infrastruktuur, mis nõuaks Scania tasemele järelejõudmiseks mitukümmend miljonit krooni investeeringuid. Volvol puudub seni Eestis korralik müügisalong ning veokite hooldusvõrk on Scania omast hõredam. Aasta esimesse poolde planeeritud müügisalongi ehitamine on lükatud veokituru madalseisu tõttu edasi ja pole näha, et veokite müük näitaks elavnemise märke.
Karu on aga Rootsist kaasa saanud teistsuguse ideoloogia: «Et kasumit teenida, peavad mõlemad margid lahus olema ja konkureerima.»