Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pooled kosmeetikafirmad ei tunne oma sihtrühma

    54% kosmeetikakaupu turustavatest firmadest ei seosta oma kaubamärkide edustamistegevust konkreetse tarbijate sihtgrupiga, selgus kosmeetikakaupade edustamise uurimisel. Edustamine on turundusalaste sõnumite veenev edastamine valitud sihtauditooriumile. Üks olulisemaid valdkondi edustamisprotsessis on pooltel firmadel määratlemata.
    Küsitlusankeedile vastused saatnud firmade turuosa moodustab Eesti kosmeetikakaupade turust ligi 60%. Eesti kosmeetikakaupade turu aastane maht on üle 500 mln krooni. Põhirolli mängivad Biersdorf, Procter & Gamble, Unilever ja L'Oreal.
    Eestis müüakse valdavalt keskmisse hinnaklassi kuuluvaid tooteid, kusjuures suurim arv firmasid, kes ei ole määratlenud tarbijate sihtgruppi, on just keskmise hinnaga kaubamärke turustavad firmad.
    Reklaamikanali valiku alusena on olulisim levi ja tiraazh. Olulisuselt teisel kohal on konkreetsele sihtgrupile orienteeritus. Reklaamitegevuses osutusid vähem olulisteks näitajateks toimetuste tehtavad sooduspakkumised ja konkurentide tegevuse jälgimine reklaamiturul.
    Reklaamile kulutatakse keskmiselt 9--10% käibest ja kulutused kosmeetikakaupade reklaamile jäävad lähiaastatel 10--13% vahele. Enamik firmasid hindab oma reklaamikulutuste mahtu piisavaks. Seevastu üle poole juuksehooldusfirmadest hindas oma reklaamikulutuste mahtu ebapiisavaks.
    Reklaamieelarve piirajad olulisuse järjekorras on kõrged reklaamihinnad firmade jaoks olulistes kanalites, tootjafirmapoolne vähene panus edustamistegevusele ning ebapiisav käive. Vähem olulisteks osutus jäik ning reklaami mittetähtsustav hoiak firma juhtkonna või mõne muu otsustaja poolt.
    Pooled kosmeetikafirmad leiavad, et nende otsesed konkurendid teevad rohkem reklaami. Veerand firmadest ei oska hinnata konkurentide reklaamimahtu, mis viitab vähesele konkurentide tegevuse jälgimisele.
    Reklaami intensiivsuse ja mõjukuse hindamise analüüs andis järgmised tulemused: 41% firmadest kasutab kaubamärkide reklaami mõjukuse hindamiseks müüjate küsitlemist ning 34% firmadest jälgib käibe muutusi, arvestamata asjaoluga, et kauba müüki mõjutavad ka paljud teised aspektid peale reklaami. Vaid 16% firmadest on kasutanud turu-uuringuid reklaamimõjukuse hindamiseks, sest seda peetakse liiga kulukaks. Pooled firmadest kasutavad oma edustamistegevuses meediaagentuuride teenuseid.
    Reklaami intensiivsus jaguneb perioodide vahel ühtlaselt: kord kuus, kvartalis, poolaastas tehtavad reklaamid. Valdav enamik firmasid reklaamib nii uudis- kui ka vanemaid tooteid. Ligi pooled firmad kasutavad toodet tutvustavaid reklaame või tutvustavaid ja imagoreklaame.
    Kosmeetikakaupu turustavad firmad hindavad isikliku müügi efektiivsust kõrgemalt kui reklaamitegevust. Et isiklik müük on üks kallimaid edustusvorme, on seoses e-kaubanduse kiire arenguga tulevikus suurimaid muutusi oodata just selles osas.
    Tootjafirmapoolne toetus edustustegevusele seisneb eelkõige kaubalises toetuses ja reklaammaterjalidega varustamises. Rahalise toetuse osakaal on kõige väiksem.
    Reklaamiagentuuride ja -büroode abi edustamistegevuse organiseerimisel kasutavad pooled kosmeetikakaupu turustavad firmad.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.