Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksukoormus ei sõltu Euroopa Liidust

    Eestlaste maksukoormus suureneb ühinemise tõttu Euroopa Liiduga. See arvamus on laialt levinud ja tundub endastmõistetav -- on ju enamikus ELi riikides suurem maksukoormus kui Eestis. Ometi pole kõrged maksud ELi reegel. Hispaanias, Iirimaal ja Portugalis on maksukoormus väiksem kui Eestis. Järelikult ei keela ELi õigusaktid ka meie riigikogul ja valitsusel makse hoopis vähendada. Eesti saab ise otsustada, kas on otstarbekas järgida väiksema maksukoormusega riikide eeskuju või võtta malli suurema maksukoormusega maadest.
    Ekslik on arvamus, et ELi õigusaktides sätestatud aktsiiside miinimummäärade rakendamine Eestis suurendab meie maksukoormust. ELi astumisega seostatakse ka mitut maksutõusu, mida ükski direktiiv ei nõua. Näiteks võib artiklile «Lubatud maksusoodustust ei tule» (ÄP 10.03) lisatud tabeli põhjal arvata, et Eesti loobub ELi nõudel raamatutele ja ohtlike jäätmete töötlemisele 5% sooduskäibemaksu rakendamisest.
    Kui raamatute ja ohtlike jäätmete töötlemise käibemaks tõuseks Eestis 18%ni, ei johtu see küll EList. Raamatud ja jäätmetöötlus kuuluvad 17 toote- ja teenusegrupi hulka, millele ELi käibemaksudirektiiv lubab rakendada alandatud, s.o vähemalt 5% käibemaksu.
    Tasub märkida, et nende toote- ja teenusegruppide hulgas on ka kõik toiduained (v.a alkohol), ravi (sh hambaravi) ja ravimid, ühistransport, majutus, veevarustus. ELi direktiivides lubatu tegelik rakendamine vähendaks maksukoormust märgatavalt.
    Mis puutub aktsiisidesse, siis nende tõstmine ELi nõutud tasemele suurendab maksukoormust vaid juhul, kui mingeid muid makse ei alandata. ELi õigusaktid sätestavad ainult kaudsete maksude miinimummäärad. Otseste maksude määrasid need õigusaktid ei reguleeri.
    Hoolimata aktsiisitõusust on Eestil võimalik vähendada oma kodanike maksukoormust, alandades näiteks tulumaksu või tõstes tulumaksuvabade sissetulekute määra.
    Väärib märkimist, et ELi direktiivid nõuavad vaid 15% käibemaksu (Saksamaal on käibemaks nt 16%). Järelikult oleks siingi langusruumi.
    Suhteliselt kõrgeid makse mõnes valdkonnas põhjendatakse ELis eelkõige keskkonnakaitse (saastemaksud, kütuseaktsiis) ja tervise ning avaliku korra kaitse (alkoholi- ja tubakaaktsiis) vajadusega.
    Huvitav seik on see, et Euroopa Komisjon on varasematel aastatel soovitanud liikmesriikidel, kus euroreeglite tõttu tuleb mingit maksu suurendada, alandada samaaegselt mingeid muid nõudeid, et vältida ELi otsuste mõjul üldise maksukoormuse tõusu.
    Hiljuti soovitas EL oma liikmesriikidel alandada katseliselt käibemaksu mitmetelt teenustelt, nt juuksuriteenustelt, rataste, jalatsite, riiete paranduselt, eraisikutele kuuluvate ehitiste remondilt või koduabitöödelt.
    Maksusoodustuste mõte on vähendada maksupettusi. ELi liikmesriigid on leidnud, et maksudest on lihtsaim koguda aktsiisi, nimetatud töömahukate teenuste puhul on aga raske kontrollida, kui palju neid õieti osutati.
    Ehkki EL mõjutab oluliselt maksupoliitikat, on väär väita, et ühinemine ELiga mõjutab mingis suunas eestlaste maksukoormust. See sõltub jätkuvalt eelkõige Eesti valitsuse otsustest ja meie majanduse üldisest arengust.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.