Hansapanga internetipangas deklareeris tulu ligi 10 000 klienti

Märtsis kasutas elektroonilist tulude deklareerimise vormi 9838 Hansapanga Internetipanga klienti, teatas Hansapank.

Ligemale 1% Hansapanga eraklientidest eelistas enda 1999.a. tulud deklareerida elektrooniliselt, mis on Hansapanga monitooringu osakonna juhi Olari Ilisoni sõnul ootuspärane tulemus. 'Ootasime 10000 - 11000 klienti, kuid ega lõpptulemus sellest oluliselt ei erine. Loeme tulemust väga heaks, millelt edasi liikuda', rääkis Ilison.

Kõige aktiivsemalt kasutati elektroonilist tulude deklareerimise vormi kuu viimasel nädalal, mil deklaratsiooni täitis ning esitas maksuametile 6271 klienti. Deklaratsioonide esitamise viimasel päeval 31. märtsil kasutas elektroonilist tulude deklareerimise vormi 2157 klienti. Ilisoni kinnitusel koormuse hüppeline tõus pangale mingeid tehnilisi probleeme ei valmistanud. 'Olime selleks valmis, et paljud jätavad enda tulu deklareerimise viimasele minutile.'

Maksuameti peadirektori Aivar Sõerdi kinnitusel eelistas elektroonilist tulude deklareerimist 11 760 eestimaalast. Kõige rohkearvulisemalt kasutati elektroonilist tulude deklareerimise vormi suuremates linnades nagu Tallinn (4851), Tartu (1758), Pärnu (670).

Maakondadest, väljaarvatud Harjumaa, oli aktiivseim Lääne-Viru maakond 404 elektroonilisel teel esitatud deklaratsiooniga.

Aivar Sõerdi väitel laekus maksuametile umbes 3000 poolikult või puudulikult täidetud deklaratsiooni. 'Kõik sellised deklaratsioonid on andmebaasist kustutatud', märkis Sõerd lisades, et tühistatud deklaratsioonidest maksumaksjale eraldi teadet maksuamet ei saada. Tema kinnitusel on seda aga täitjal lihtne kontrollida. 'Kui täidetud deklaratsioon on Internetipanga leheküljel alles, on ta esitatud, kui deklaratsioon on leheküljelt kustutatud, tuleks kliendil juba elukohajärgse Maksuameti poole pöörduda', selgitas Sõerd.

Maksuameti peadirektori sõnul sai käesolev projekt võimalikuks tänu osapoolte professionaalsele suhtumisele ning kõrgele tehnilisele tasemele, mis annab maksuametile täiendava kindluse senist arengusuunda klienditeeninduses jätkata. 'Koos pankadega oleme seadnud eesmärgi käivitada sügisel projekt, mis võimaldab ka ettevõtetel edastada deklaratsioone ja kontrollida konto seisu elektrooniliste kanalite abil', lisas Aivar Sõerd.

Hetkel kuum