• OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • OMX Baltic−0,12%301,77
  • OMX Riga0,06%893,47
  • OMX Tallinn−0,07%2 067,96
  • OMX Vilnius0,22%1 200,16
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,15%8 747,45
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • 20.06.00, 08:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Piirissaare laev kihutas Peipsil reisijatega kaldasse

Piirissaarelt väljunud laev Polaris kihutas pühapäeva pärastlõunal täie kiirusega kaldasse, sest laeva personali väitel jäi gaasitross kinni ning nad ei saanud enam kiirust vähendada, kirjutab Eesti Päevaleht.
Õnnetus juhtus mõni minut pärast saarelt väljumist, kui laev pidi enne Peipsile jõudmist läbima kanalis S-kujulise kurvi, kuid sõitis liiga suure kiiruse tõttu kaldasse. Lainetus järvel oli väike ning ilm selge.
'See oli ikka kõva mats,' rääkis laeval olnud reisija Tõnis Ilves. 'Mul on ainult mokk katki, aga üks naine viidi kiirabiga ära ning muhke ja vopse said kõik.'
Peipsi piirivalvepiirkonna ülem major Mati Pokkinen ütles, et kõige raskem vigastus oli varbaluumurd, kuid väiksemaid muhke ja kriimustusi said tõepoolest paljud reisijad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mitme reisija väitel oli laeva meeskond purupurjus. Meestele Tartus tehtud arstliku ekspertiisi järgi olid aga kõik täiesti kained.
Pokkineni sõnul pidi laev olema tehniliselt korras. 'Kui laev ei oleks korras, siis ei oleks tal sõiduluba,' lausus Pokkinen.
Õnnetust uuriva veeteede ameti laevade järelevalve osakonna juhataja Aarne Valgma sõnul väitis meeskond, et laeval kiilusid kinni käikude vahetamise trossid ning seetõttu ei saanud laeval ka käiku välja võtta. 'Kas see nii oli, selgitab uurimine, ent igal juhul tundub see loogilisena,' lausus Valgma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele