Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamajade sooduskampaaniad viivad meid tagasi ürgaega
Super- ja hüpermarketite 'hullude päevade' tunglemine näitab veenvalt, kuivõrd mõnus on teiste linnakodanike eeskujul end lõdvaks lasta ja kergeuskliku lapsena varuda ülemäära seda, mida niigi pidevalt saada on, või siis rõõmustada end ühelt poolt küll soodsalt saadud, teisest küljest üsnagi tarbetu asjaga, kommenteerib psühholoogiaprofessor Anti Kidron Postimehes kaubamajade sooduskampaaniaid.
Täiskasvanud inimene ju enamasti teab, et 'hullud hinnad' ja 'ennekuulmatu allahindlus' on nende lapsemeelse kergeusklikkuse järeleproovimiseks. Teavad küll, ent seavad end ometi järjekorda. Miks küll?
Psühholoogia pakub siin mitmeid seletusi. Esiteks meeldib meile talitada vahel nii nagu kõik teised, saada osa ülelinnalisest suurest ostuõhinast. Teiseks elab mõneski veel sovetiajast pärit defitsiidi varuja mentaliteet. Sooduspakkumistel on oma piiratud aeg. Mõnelgi võib tekkida tunne, et kui seda kohe ei kasuta, jääd eluks olulisest igaveseks ilma.
Sooduskauba jaht võib rahuldada mehe ürgset küttimis- ja naise korilustarvet, väidab Kidron.