Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo S60 ?ohtlikult? turvaline

    Alles sel hetkel jõuab roolisolija teadvusse, et tegemist on pöörase kiirusega. Oleks veel siledal asfaldil aga vihmast ?tatisel? ja kurvilisel kruusateel! Jalg tõuseb kiiresti gaasipedaalilt, kuid mõtlema paneb see tõsiasi küll. Sellist kiirusetajumatust ei meenu tervest senisest elunatukesest, kui mõni nädal tagasi Eestisse müügile jõudnud Volvo uue keskklassi sedaan-kupee S60 roolis olles.
    Erilise sõidunaudingu pakub Geartronic käigukastiga (saadaval lisavarustusena) 200hobujõuline Volvo S60 2,4T, millel lisaseadmena paigaldatud külglibisemisvastane seade DSTC. Enne kurvi oleval sirgel kerge pidurdus, kerge käeliigutus tahapoole, käik vahetub madalamaks ja gaas uuesti põhja. Esiveoline auto läbib kurve lausa uskumatult stabiilselt ja roolisolija enesehinnang tõuseb võrdeliselt läbitud kurvide arvuga. Ega ju igaüks nii hästi sõita oska, mõlgub mõttes.
    Olgu juhi teenetega S60 puhul kuidas on, igatahes on auto kurvides tõepoolest väga stabiilne ja turvaline. Olgugi et telgede vahe jääb alla S80-le ja V70-le, on see antud auto puhul viidud maksimumi lähedale ning rattad istuvad sõna otseses mõttes auto nurkades. Teeauke pole tundagi, vedrustus on täpselt nii jäik, et ei teki vähimatki ebakindluse tunnet. Roolis olek on nii turvaline, et lausa kõhe hakkab.
    Volvo S60 on juba algselt loodud sportlikuks sõiduriistaks. Just seetõttu puuduvad tal lahjemad mootorivariandid, ehkki 1400kilone tühimass kannataks probleemideta sõita ka 1,6-liitrise mootoriga.
    Kõige ?nõrgem? S60 on 2,4-liitrine ja arendab 140 hobujõudu. Talle järgnevad sama töömahuga 170hobujõuline ja 200hobujõuline variant. Tippversioon T5 on töömahult küll väiksem, kuid kõrgsurveturbo puhub 2,3-liitrisele mootorile sisse tervelt 250 hobujõudu ja lubab sõita pea sama palju kilomeetreid tunnis.
    Keskmine kütusekulu on neil aga kõigil üsna ühte kanti, alates 8,4 liitrist, lõpetades 10,3 liitriga 100 kilomeetri kohta. Standardvarustus ei ole S60-l just väga rikkalik, kuid kõik hädavajalik on olemas.
    Lisavarustuse nimekiri on seevastu aga koguni kaks lehekülge pikk ja see sisaldab kõike: alates prügikotihoidjast tagakonsoolis kuni igati sõidukõlbuliku auto hinnaga audiosüsteemini välja.
    Nõnda ei tasugi imeks panna, et S60 tervikuna just võileivahinna eest kätte ei tule. Odavaima mudeli baashind algab 426 100 kroonist, tippversiooni alghind on 533 000 krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
On prominendi enda teha, et ta vale laulu sisse ei satuks
Tuntud inimesed seovad end kahtlaste äridega liiga kergekäeliselt. Isegi siis, kui asi juba eemalt nuusutades haiseb, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuntud inimesed seovad end kahtlaste äridega liiga kergekäeliselt. Isegi siis, kui asi juba eemalt nuusutades haiseb, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA aktsiaturgude ralli ei jaksanud leida jätku
Kolmapäeval rallinud USA aktsiaturud tõmbasid päev hiljem hinge, kõikudes nulli ligidal ja sulgudes väikeses miinuses.
Kolmapäeval rallinud USA aktsiaturud tõmbasid päev hiljem hinge, kõikudes nulli ligidal ja sulgudes väikeses miinuses.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Fermi Energia astus esimese sammu Ukrainas
Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, toodab Fermi Energia 10 aasta pärast Ukrainas elektrit. Koostööleping on sõlmitud ja väikereaktorite tehnoloogiat on Ukrainal põhjust kaaluda küll, ütles hommikuprogrammis Fermi Energia juht Kalev Kallemets.
Kui kõik kulgeb plaanipäraselt, toodab Fermi Energia 10 aasta pärast Ukrainas elektrit. Koostööleping on sõlmitud ja väikereaktorite tehnoloogiat on Ukrainal põhjust kaaluda küll, ütles hommikuprogrammis Fermi Energia juht Kalev Kallemets.
NBA lubab pensionifondidel klubide omanikeks olla
USA tippkorvpalliliiga NBA otsustas eile lubada pensionifondidel, riiklikel fondidel ja sihtkapitalidel olla korvpalliklubide passiivsed osanikud.
USA tippkorvpalliliiga NBA otsustas eile lubada pensionifondidel, riiklikel fondidel ja sihtkapitalidel olla korvpalliklubide passiivsed osanikud.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: kuidas vastata, kui küsitakse raha?
Jõulukuu esimeses Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägivad ettevõtja Oleg Gross ja vandeadvokaat Küllike Namm heategevusest ning enda põhimõtetest annetamisel.
Jõulukuu esimeses Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägivad ettevõtja Oleg Gross ja vandeadvokaat Küllike Namm heategevusest ning enda põhimõtetest annetamisel.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.