Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volvo S60 ?ohtlikult? turvaline
Alles sel hetkel jõuab roolisolija teadvusse, et tegemist on pöörase kiirusega. Oleks veel siledal asfaldil aga vihmast ?tatisel? ja kurvilisel kruusateel! Jalg tõuseb kiiresti gaasipedaalilt, kuid mõtlema paneb see tõsiasi küll. Sellist kiirusetajumatust ei meenu tervest senisest elunatukesest, kui mõni nädal tagasi Eestisse müügile jõudnud Volvo uue keskklassi sedaan-kupee S60 roolis olles.
Erilise sõidunaudingu pakub Geartronic käigukastiga (saadaval lisavarustusena) 200hobujõuline Volvo S60 2,4T, millel lisaseadmena paigaldatud külglibisemisvastane seade DSTC. Enne kurvi oleval sirgel kerge pidurdus, kerge käeliigutus tahapoole, käik vahetub madalamaks ja gaas uuesti põhja. Esiveoline auto läbib kurve lausa uskumatult stabiilselt ja roolisolija enesehinnang tõuseb võrdeliselt läbitud kurvide arvuga. Ega ju igaüks nii hästi sõita oska, mõlgub mõttes.
Olgu juhi teenetega S60 puhul kuidas on, igatahes on auto kurvides tõepoolest väga stabiilne ja turvaline. Olgugi et telgede vahe jääb alla S80-le ja V70-le, on see antud auto puhul viidud maksimumi lähedale ning rattad istuvad sõna otseses mõttes auto nurkades. Teeauke pole tundagi, vedrustus on täpselt nii jäik, et ei teki vähimatki ebakindluse tunnet. Roolis olek on nii turvaline, et lausa kõhe hakkab.
Volvo S60 on juba algselt loodud sportlikuks sõiduriistaks. Just seetõttu puuduvad tal lahjemad mootorivariandid, ehkki 1400kilone tühimass kannataks probleemideta sõita ka 1,6-liitrise mootoriga.
Kõige ?nõrgem? S60 on 2,4-liitrine ja arendab 140 hobujõudu. Talle järgnevad sama töömahuga 170hobujõuline ja 200hobujõuline variant. Tippversioon T5 on töömahult küll väiksem, kuid kõrgsurveturbo puhub 2,3-liitrisele mootorile sisse tervelt 250 hobujõudu ja lubab sõita pea sama palju kilomeetreid tunnis.
Keskmine kütusekulu on neil aga kõigil üsna ühte kanti, alates 8,4 liitrist, lõpetades 10,3 liitriga 100 kilomeetri kohta. Standardvarustus ei ole S60-l just väga rikkalik, kuid kõik hädavajalik on olemas.
Lisavarustuse nimekiri on seevastu aga koguni kaks lehekülge pikk ja see sisaldab kõike: alates prügikotihoidjast tagakonsoolis kuni igati sõidukõlbuliku auto hinnaga audiosüsteemini välja.
Nõnda ei tasugi imeks panna, et S60 tervikuna just võileivahinna eest kätte ei tule. Odavaima mudeli baashind algab 426 100 kroonist, tippversiooni alghind on 533 000 krooni.