• OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • OMX Baltic−0,45%300,92
  • OMX Riga0,11%894,35
  • OMX Tallinn−0,37%2 073,32
  • OMX Vilnius0,01%1 201,24
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,25%8 806,93
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,82
  • 01.12.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo S60 ?ohtlikult? turvaline

Alles sel hetkel jõuab roolisolija teadvusse, et tegemist on pöörase kiirusega. Oleks veel siledal asfaldil aga vihmast ?tatisel? ja kurvilisel kruusateel! Jalg tõuseb kiiresti gaasipedaalilt, kuid mõtlema paneb see tõsiasi küll. Sellist kiirusetajumatust ei meenu tervest senisest elunatukesest, kui mõni nädal tagasi Eestisse müügile jõudnud Volvo uue keskklassi sedaan-kupee S60 roolis olles.
Erilise sõidunaudingu pakub Geartronic käigukastiga (saadaval lisavarustusena) 200hobujõuline Volvo S60 2,4T, millel lisaseadmena paigaldatud külglibisemisvastane seade DSTC. Enne kurvi oleval sirgel kerge pidurdus, kerge käeliigutus tahapoole, käik vahetub madalamaks ja gaas uuesti põhja. Esiveoline auto läbib kurve lausa uskumatult stabiilselt ja roolisolija enesehinnang tõuseb võrdeliselt läbitud kurvide arvuga. Ega ju igaüks nii hästi sõita oska, mõlgub mõttes.
Olgu juhi teenetega S60 puhul kuidas on, igatahes on auto kurvides tõepoolest väga stabiilne ja turvaline. Olgugi et telgede vahe jääb alla S80-le ja V70-le, on see antud auto puhul viidud maksimumi lähedale ning rattad istuvad sõna otseses mõttes auto nurkades. Teeauke pole tundagi, vedrustus on täpselt nii jäik, et ei teki vähimatki ebakindluse tunnet. Roolis olek on nii turvaline, et lausa kõhe hakkab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Volvo S60 on juba algselt loodud sportlikuks sõiduriistaks. Just seetõttu puuduvad tal lahjemad mootorivariandid, ehkki 1400kilone tühimass kannataks probleemideta sõita ka 1,6-liitrise mootoriga.
Kõige ?nõrgem? S60 on 2,4-liitrine ja arendab 140 hobujõudu. Talle järgnevad sama töömahuga 170hobujõuline ja 200hobujõuline variant. Tippversioon T5 on töömahult küll väiksem, kuid kõrgsurveturbo puhub 2,3-liitrisele mootorile sisse tervelt 250 hobujõudu ja lubab sõita pea sama palju kilomeetreid tunnis.
Keskmine kütusekulu on neil aga kõigil üsna ühte kanti, alates 8,4 liitrist, lõpetades 10,3 liitriga 100 kilomeetri kohta. Standardvarustus ei ole S60-l just väga rikkalik, kuid kõik hädavajalik on olemas.
Lisavarustuse nimekiri on seevastu aga koguni kaks lehekülge pikk ja see sisaldab kõike: alates prügikotihoidjast tagakonsoolis kuni igati sõidukõlbuliku auto hinnaga audiosüsteemini välja.
Nõnda ei tasugi imeks panna, et S60 tervikuna just võileivahinna eest kätte ei tule. Odavaima mudeli baashind algab 426 100 kroonist, tippversiooni alghind on 533 000 krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele