• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.12.00, 08:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee kosilased ootavad riigiaktsiaid

Nii Baltic Rail Service (BRC) kui ka Raudtee Erastamise Rahva AS (RER) soovivad näha riigile jäävat 34 protsenti Eesti Raudtee aktsiatest mõne aasta möödudes börsil, kirjutab Postimees.
Nii RERi kui ka BRC hinnangul võiks riik mõne aasta möödudes korraldada aktsiate esmase emissiooni (IPO), et Eesti Raudtee aktsiatega saaks kaubelda Eesti Telekomi eeskujul börsil.
RERi juhataja Rain Tamme arvates võiks IPO teoks saada umbes nelja aasta pärast. ?See oleks omamoodi pretsedent, sest kui telekommunikatsioonisektori aktsiatega ollakse harjunud, on raudtee aktsiatega börsidel kauplemine veel uus asi,? rääkis Tamm.
BRSi juhatuse esimehe asetäitja Guido Sammelselja kinnitusel käisid ka nemad oma pakkumises välja riigile jäävate aktsiate hilisema avaliku müügi variandi. ?Samuti oleme valmis ka ülejäänud aktsiad erastamishinnaga välja ostma,? lisas Sammelselg.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ka Rail Estonia on nõus riigi soovi korral omandama ka ülejäänud 34 protsenti Eesti Raudtee aktsiatest.
Erastajad loodavad juba paari aasta möödumisel maksta aktsionäridele dividende.
Dividendidega on kõige heldem RER, mis pakub riigile juba viie aasta jooksul 210 miljonit krooni omanikutulu. BRS pakub dividendidena samas 90 miljonit. Sammelselja hinnangul on väga keeruline hinnata tulevikus teenitavaid kasumeid.
Ka Rail Estonia pakub riigile esimese viie aasta jooksul 90 miljonit krooni dividende. Samas pole ettevõte ikka veel leidnud strateegilist investorit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele