Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nordea ihkab olla turuliider
Kaks viimast liideti alles läinud aastal, millega Nordeast sai Skandinaavia suurim ning kõigis riikides tugevalt esindatud finantskontsern.
Pangal on kokku umbes 10 miljonit klienti, neist 2,1 miljonit kasutab võrgupanganduse teenuseid. Panga juhi Thorleif Krarupi sõnul on Nordea strateegia taotleda igal tegevusalal lähiaastatel liidripositsiooni või teist kohta. Internetipanganduse arendamine ei ole aga panga peamine siht, lõviosa tuludest tuleb jaepangandusest. ?Laienemist ei saa alustada internetist, vaid esikohal on kliendid. Kõigepealt peab koduturul liidriks saama, alles siis on aeg minna uutele turgudele,? ütles Krarup Nordea strateegia iseloomustuseks.
?Visioonid ja plaanid on meil paika pandud, aga meie eesmärke ei tahaks avalikustada,? rääkis Nordea panga Eesti filiaali juhatuse liige Aivi Roasto eile.
?Praegu on meie panga käes 5?7 protsendi suurune turuosa, oleme Sampo pangaga võrdsed Eesti turul,? lausus ta.
Eelmise aasta juunis, kui Merita pank avas uue kontori Tartus, rääkis panga Eesti filiaali juhatuse liige Juhani Seilenthal, et eesmärgiks on saavutada 20 protsenti Eesti turust.
Eelmise aasta Nordea Eesti filiaali bilansimaht oli Seilenthali sõnul 3,61 miljardit krooni. Panga hoiuste maht oli 1,8 miljardit krooni ja laenud moodustasid 1,98 miljardit krooni.
?Eesti filiaali ehk endise Tallinna filiaali kasumit me ei soovi avalikustada, sest oleme sisuliselt üks kontor teiste kontorite seas,? ütles Seilenthal.
Aivi Roasto sõnul on Nordea pangal praegu Eestis 13 000 klienti, neist 10 000 on erakliendid. Eelmise aasta suvel tööle hakanud SOLO-nimelise internetipanga teenuseid kasutab 18% klientidest.
Autor: ÄP