• OMX Baltic0,2%293,4
  • OMX Riga0,18%912,43
  • OMX Tallinn−0,05%1 961,43
  • OMX Vilnius0,11%1 229,08
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,09%9 236,26
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,35
  • OMX Baltic0,2%293,4
  • OMX Riga0,18%912,43
  • OMX Tallinn−0,05%1 961,43
  • OMX Vilnius0,11%1 229,08
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,09%9 236,26
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,35
  • 26.02.01, 08:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna-Helsingi liinile tulemas uus ülikiire laev

Firma Lindaliini AS kavatseb järgmisel aastal Tallinna-Helsingi liinile sõitma panna senistest laevadest kiirema katamaraani, kuid konkurentide hinnangul pole tunniga üle Soome lahe jõudmine reaalne, kirjutab Eesti Päevaleht.
Peterburis ehitatava kiirkatamaraaniga tunniga üle lahe sõita lubav Lindaliini AS soovib päevas teha kokku kuus edasi-tagasi reisi, kuid laevafirma konkurentide sõnul muudab kava ebareaalseks asjaolu, et Soome kehtestas 18. jaanuaril Helsingi lähistel laevadele kiirusepiirangu.
Helsingist 4 miili kaugusel asuva Harmajani tohivad laevad arendada kiirust vaid 16 sõlme, kuid Lindaliini AS soovib kiirkatamaraani panna tööle kiirusega 55 sõlme tunnis.
Lindaliini ASi juhataja Enn Rohula kinnitas, et tunniga üle Soome lahe sõitmine on jõukohane. ?Sellise kiirusega laevasid on maailmas teisigi ja siiamaani pole sellest probleeme tekkinud,? lausus Rohula. ?Ma ei näe mingit põhjust, miks peaksid Läänemerel äkki raskused tekkima.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veeteede ameti laevade järelevalveosakonna juhataja Aarne Valgma sõnas, et ei näe 55 sõlme suuruses tunnikiiruses probleemi. ?Üheski rahvusvahelises kokkuleppes pole sätestatud, kui suur peab laeva kiirus olema,? kinnitas Valgma. ?Ainus tingimus on, et laeval istmetel peavad olema ohutusrihmad, kuid need on olemas enamikul Tallinna-Helsingi liinil sõitvatel kiirlaevadel. Ka peavad reisijate istmed olema vastupidavustesti läbinud.?

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele