Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sügis jõuab teede ehituse laenust ette

    Maanteeamet arvestas tänavustes tööde graafikus ka Põhjamaade Investeerimispangalt (NIB) saadud laenu, kuid valitsus sai riigikogu otsuse heaks kiita alles seejärel, kui NIB oli laenule nõusoleku andnud.
    Maanteeameti arengu-programmiosakonna juhataja Tiit Grünbaumi sõnul oleks pidanud laenuotsus panga poolt olema tehtud juba eelmise aasta lõpus, siis oleks jõudnud tänavu laenuraha õigel ajal kasutama hakata. ?Panga poolt laenamisel takistusi ei olnud, pigem ei olnud maanteeametil ega rahandusministeeriumil selge, kui suur summa laenata,? sõnas Grünbaum.
    Ta lisas, et juhul kui riigikogu laenu võtmise oma otsusega enne suvepuhkust kinnitab, takistab laenuraha kohest kasutamist riigihankekonkursside protseduur, mis kestab 1,5?2 kuud. Enne konkursside lõppemist võib teedeehituse hooaeg selleks aastaks läbi olla.
    ?Praegu on lootust, et jõuame tänavu osaliselt laenu eest ehitada Tallinna?Narva maantee Maardu?Aaspere lõiku, panna kruusateedele kate 20 kilomeetri ulatuses ning teha pindamist ja kruusateede remonti,? ütles Grünbaum.
    Rahandusministeeriumi välisfinantseeringute osakonna peaspetsialisti Toomas Kauli sõnul otsustatigi laenu võtmine ära lahendada eilsel valitsuse istungil erakorralise punktina, sest laenu realiseerimisega on kiire. ?Muidu oleks riigikogu suvepuhkuse tõttu laen enne sügist kinnitamata jäänud,? ütles Kaul.
    Viie aasta peale kavandatud 45 miljoni Põhjamaade Investeerimispangalt laenatava euro eest (ca 704 mln kr), mis laekub vastavalt tehtud töödele, plaanitakse rahastada maanteede ehitamist, remonti ja hoolet neljas jaotuses. Jaotuste hulka kuulub Tallinna?Narva maantee Maardu?Aaspere lõigu rekonstrueerimine, üldtaastusremondi tegemine asfaltteedel kokku 391 kilomeetri ulatuses, kuue maanteelõigu rekonstrueerimine 43,6 kilomeetril ning 167 kilomeetri kruusateede katmine. Koondprojektis sisalduvad ka asfaltbetoon- ja mustkatete pindamine kokku 2500 kilomeetril ning kruusateedele uue materjali lisamine kokku 1350 kilomeetril.
    Riigieelarvest eraldatakse maanteede remondiks, hooldeks ja ehituseks tänavu ligi 100 miljonit krooni vähem kui eelmisel aastal. Tänavu saab maanteeamet riigilt 674 miljonit krooni.
    Grünbaumi sõnul saab maanteeamet tänavu ka maailmapangalt 61 miljonit krooni ja Euroopa Investeerimispangalt 82 miljonit krooni. Samuti oodatakse tänavu ISPA tagastamatut abi 233 miljonit krooni, mille kasutamist ei ole selleks aastaks veel plaanitud.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Raadiohommikus: pangad, linnaruum ja kodude renoveerimine
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis vaatame otsa LHV tulemustele, uurime investeerimisstrateegiate ning eramajade renoveerimise kohta ning kommenteerime linnaplaneerimise küsimusi.