Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sisseoste tehes eelistatakse lähedust

    Tallinlased eelistavad osta tarbekaupu ja nädala sees ka toidukaupu kodule lähimast kaubanduskeskust, nädalavahetusel on toidukaupade peamiseks ostukohaks aga turg.
    Nii nädala sees kui ka nädalavahetusel ostab 27% tallinlastest toiduaineid kodule lähimast kaubanduskeskusest/supermarketist.
    Nädalavahetusel eelistab 37% vastanutest osta toidukaupu turult. Nädala keskel langeb turu eelistajate osakaal umbes kaks korda.
    Turule kaotavad nädalavahetusel oma positsiooni teised ostukohad ? kodule lähim pood, töökohast koduteele jääv kaubanduskeskus ning töökoha lähipood.
    Teiseks ja ainsaks võitjaks turu kõrval on nädalavahetustel nn lemmikkaubanduskeskus, mis ei ole küll kodule lähim, kuid kuna see meeldib teistest enam, käiakse seal ka nädalavahetuseti tavapärasest rohkem.
    Kui töölt koduteele jäävate kaubanduskeskuste külastatavus on nädala sees üsna suur (19%), siis nädalavahetusel langeb see ligi kolm korda (7%). Seetõttu tuleb peamise liiklusvoo äärde jäävate ostukohtade käibele kasuks asuda samaaegselt kas elurajoonis, selle läheduses või areneda tarbija teadvuses lemmikkaubanduskeskuseks.
    Majapidamistarbeid eelistab osta kodule lähimast kaubanduskeskusest/supermarketist 38% inimestest. Teiste ostukohtade positsioon näib sõltuvat sellest, milline on selle tarbija(-rühma) peamine ostukoht üldse. Huvitav on, et mitmed uued kaubanduskeskused on positsioneerinud ennast eelkõige kesklinna ja elurajoonide vahelistele liiklusvoogudele või koguni linnast välja.
    Keskuse üldkontseptsioonina eelistatakse varianti, kus on suur müügisaal ja palju erinevaid kauplusi (näiteks Kristiine ja Rocca al Mare tüüp).
    Teenuste ja lõbustuste hulga suhtes jaotuvad arvamused umbes pooleks ? veidi enam on neid, kes sooviksid kaubanduskeskuses minimaalselt teenuseid ja lõbustusi. Kaubavaliku poolest eelistatakse keskmise hinna- ja kvaliteeditasemega tarbekaupu. 30% vastajatest sooviks näha lihtsamat ja odavamat kaupa.
    Kliendiboonuste ja soodustuste osas soovitakse kõige enam allahindlust igalt ostult (40%). 24% vastanutest eelistaks sooduspakkumisi ja 15%-le meeldiks enim ostudega kogunev boonussumma. Kuigi enamik suuremaid kaubanduskeskusi ja -kette kasutab boonussüsteeme osaliselt kombineeritult, iseloomustab esimene variant eelkõige Kaubamaja/Selveri, teine Stockmanni ja kolmas Prisma/Konsumi süsteemi.
    Boonussumma kogumise väiksem eelistus võib olla seotud psühholoogiliste teguritega, aga kindlasti ka asjaoluga, et paljude Prisma klientide jaoks pole boonussumma laekumise ja seega ka naudingu aeg veel saabunud. 20% tarbijaist ei soovi üldse näha kliendikaarti ja/või eelistab kliendikaardile teisi kliendiboonuse süsteeme. On ka tarbijarühmi, kes peavad kliendikaarti ning sellega kaasnevaid soodustusi ebavõrdsuse allikaks ja avalduseks.
    Ariko Marketing viis kaubanduskeskuste uuringu läbi käesoleva aasta juunis, küsitledes 600 tallinlast nende kodudes.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.