• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 18.10.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Minski tsikkel ahvatleb noori

Varik kavatseb esimest korda ligi kümneaastase vaheaja järel täita noorukite unistuse oma mootorrattast, tuues Eestisse müüki alla 20 000 krooni maksvad Motovelo tehase 125kuupsentimeetrise mootoriga tsiklid, millega võib sõita juba alates 16. eluaastast. Erinevalt noorte seas levinud aeglastest ning enam kui kolmandiku kallimatest mopeedidest arendab 125kuupsentimeetrine tsikkel kuni 90kilomeetrist tunnikiirust.
Eesti motopoodides müügil olevad sarnased lääne päritolu mootorrattad maksavad ligi viis korda rohkem, mis pole enamikule eestlastele kõrge hinna tõttu kättesaadavad.
Kuuldavasti valmistub Varikuga konkureeriv ettevõte 125kuupsentimeetriste MZ tsiklite importimiseks Saksamaalt, kus need maksavad ligi 50 000 krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Motovelo tsiklite miinustena ütleb Varik tehniliste lahenduste mahajäämuse ja sellest tuleneva väiksema töökindluse. Kuid nii rataste kui ka varuosade madalam hind võrreldes lääne analoogidega kompenseerib puudujäägid, kinnitab ta.
Eesti turul sobivate tsiklite puudumise tõttu on noorukid viimastel aastatel väga harva taotlenud mootorrataste juhilubasid, räägib Eesti Motomatkajate Klubi president Raido Remmelg. ?Kuigi ma ei ole Minski mootorrataste kvaliteedis kindel, oleks see noorukitele parim variant, mis toob juurde uusi lubade taotlejaid,? lisab Remmelg.
?Minu poeg tahab endale mootorratast, kuid ma pole kindel, kas ta seda ikka vajab,? räägib ASi Skinest Projekt omanik Oleg Ossinovski. ?Küllap pole ta mulle seni piisava järjekindlusega peale käinud.?
Samas tunnistab Ossinovski, et jõukate vanemate teismilised lapsed võivad odava Minski tsikli ära põlata, sest soovivad eakaaslastele hoopis Yamaha sadulas silma paista. ?Rahas pole küsimus, aga minu meelest pole Eestis mootorrattaga sõitmiseks piisavalt head ilma,? lisab Ossinovski.
Minski tsiklite turule toomiseks valitseb praegu viimane aeg, sest loodetavasti pole eestlased unustanud tuttavat kaubamärki, lausub Valgevene info- ja kommertskeskuse direktor Mihhail Bugajev, kes aitab Varikul projekti käivitada. ?Lastele ja miks mitte maainimestele on Minski tsikkel taskukohane,? lausub ta.
Bugajev tõstab esile tsikli tagakäruga variandi, mis sobib talumeestele igapäevatöö tegemiseks.
Varikust saab esimene Valgevene masinatööstuse esindaja Eestis, sest näiteks Belarusi traktorid tuuakse maale läbi Läti. Varik taotleb Minski tehaselt Velomoto nime all ainuesindaja õigust Baltimaades ja Skandinaavias, et pakkuda üheskoos nii rataste müüki, hooldust kui ka varuosasid.
plussid:

Artikkel jätkub pärast reklaami

madal tootehindodavad varuosadtehniline lihtsusmahajäänud tehnilised lahendusedkesine töökindlusväike võimsus
miinused:

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele