Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Septembrikuu vaadatumad saated olid Pealtnägija ja Aktuaalne Kaamera
Uuringufirma AS EMOR andmeil vaatas septembris Pealtnägijat keskmiselt 330"000 inimest ning uuenenud Aktuaalset Kaamerat 245"000 inimest. Võrreldes augustiga kasvas Aktuaalse Kaamera reiting septembris 19 protsendilt 21 protsendini.
Suurima telerivaatamise osakaaluga telekanal septembris oli TV3 16,7 protsendiga. Eesti Televisiooni vaatamise osakaal moodustas samal ajal 15,4 protsenti, Kanal 2 ja TV 1 osakaal olid vastavalt 14,7 ja 7,7 protsenti.
Telerivaatamise tippajal ehk prime time"is eelistas televaataja septembris Eesti Televisiooni, mille vaatamise osakaal moodustas 19,9 protsenti. TV 3 osakaal oli 15,6 protsenti ja Kanal 2-l 15,0 protsenti.
Kommenteerides telemaastiku arengut, sõnas Eesti Televisiooni programmidirektor Ilmar Raagi, et TV3 ja Kanal 2 alustasid uut hooaega väga tugeva programmiga, mida Kanal 2 puhul saatis üks viimaste aegade massiivsemaid reklaamikampaaniaid. Kanal 2 suutis oma suvist edu paljuski jätkata, ehkki see kahanes märgatavalt septembri teisel poolel, kui TV3 ja ETV uue hooaja programm tegelikult käivitus.
'Vaatajate lojaalsuse muutmine on väga pikk protsess. Septembri kahe viimase nädala tulemuste põhjal võib nentida, et ehkki Kanal 2 on TV3-le ja ETV-le reitingutes lähemale tulnud, suurt muudatust jõudude vahekorras toimunud ei ole', kommenteeris Raag. ETV programmidirektor lisas, et majanduslikult on eelkõige huvitav teada saada kuivõrd erakanalite suurenenud investeeringud omasaadetele ennast pikemas perspektiivis õigustavad. Seda eelkõige reklaamituru tagasitõmbumise ja ETV reitingute liidrikoha valguses.
Raagi sõnul oli ETV septembri viimastel nädalatel, kui sügisprogramm oli täismahus käivitunud, taas vaadatuim kanal. 'Kuna viimased uued projektid 'Tiiger' ja 'Vanad ja kobedad' uued osad käivituvad alles oktoobris, siis julgen ennustada, et meil on oktoobris ja novembris head võimalused olla Eesti vaadatuim kanal', märkis Raag.