Alati rõõmsameelsest ja üle keskmise aktiivsest pillimehest Copterline?i juhiks saanud Tõnis Lepp peab edu põhjuseks fanatismi ja meeletut kiindumust oma ettevõttesse.
Te olete lapsest saati õppinud muusikat, kuidas te sattusite lennundusse?
Lennundus ja muusika on mu elus kogu aeg paralleelselt käinud. Muusikat õppisin ma seitsmendast eluaastast alates, 1978. aastal lisandus sinna juurde hobilennundus. Peale keskkooli tahtsin ma astuda lennukooli, kuid haigete mandlite tõttu mind sinna ei võetud. Siis ma läksingi Otsa kooli muusikat õppima ja ma ei kahetse seda, muusikaõpingud on minu silmaringi kõvasti laiendanud. Lennundusega tegelesin ma muusika kõrvalt pidevalt edasi ja 90ndate algusest pühendusin ma enam lennundusele. Huvi kopterite vastu tekkis lennuameti lennupääste koordinatsioonikeskuses töötades, kus päästeoperatsioone teostati helikopteritega.
Millest sai alguse Copterline?
Tallinna-Helsingi vahelise kopteriliini loomise idee tekkis juba 1996. aastal. Tol ajal oli see täiesti utoopiline plaan, siis otsustasime Soome-poolsete partneritega sellest plaanist esialgu vaikida. Avalikkuse ette tulime me kopteriliini avamise plaaniga alles 2000. aastal. Algus oli raske, kopteriliini loomise ideesse suhtuti väga skeptiliselt. Praeguseks on meil aga 12 kopterit ja teeme 28 lendu päevas.
Kuidas te olete omale meeskonna moodustanud?
Meeskonda kuulub 11 inimest, see on nagu perefirma. Töötajaid valime me üheskoos, mina üksi otsust ei tee. Töötajale esitatavad nõudmised ei ole suured ? ta peab sobima meeskonnaga, valdama keeli ja olema töötanud teenindussfääris. Väga oluliseks oleme me alati pidanud seda, et kõik töötajad oleksid mingil määral kopterluse fanaatikud.
Missugused iseloomuomadused aitavad teil edukalt hakkama saada?
Meeletu kiindumus oma ettevõttesse, suhtlemisoskus, lennunduse tundmine ning mis kõige olulisem ? fanatism.
Kas te olete oma karjääri kujundanud või on kõik tulnud loomulikult?
Karjääri kujundanud ma enda arvates küll ei ole. Ma üldse ei nimetaks seda karjääriks, ma olen lihtsalt väga õnnelik inimene, sest ma teen täpselt seda, mida ma teha tahan. Võib isegi öelda, et Copterline on minu elu. Ma leian, et kõik inimesed peaksid tegema oma tööd fanaatiliselt, mitte virisema ega ootama, et neile midagi sülle kukuks.
Mis on edu saavutamisel tähtis?
Et edu saavutada, peab tõeliselt tahtma teha seda, mida teed. Ei tohi teha tööd raha pärast. Tööd tuleb teha armastusega, edu tuleb iseenesest märkamatult sinna kõrvale. Ma ei ole õppinud ei majandust ega juurat, mida ju ühelt juhilt tegelikult eeldatakse. Ma olen Copterline?i loomise ja juhtimise puhul lähtunud hästi inimlikest asjadest. Ma mõtlen alati terminali astudes, et mida ma sealt eest leida tahan, ja ma üritan kõiki neid mõtteid teoks teha. Ju nii see edu siis tulnud ongi.
Mis on juhi töös kõige raskem?
Raske on see, et juhina pead sa tegema tihti ebameeldivaid otsuseid. Minu jaoks on kõige raskem inimesega töölepingu lõpetamine. Kuid kui tekib olukord, kus inimene ei sobi kollektiivi või, veel hullem, kliendid ei ole temaga rahul, siis tuleb töötajast paratamatult loobuda. Ma leian, et juht peab ennast kogu aeg kontrollima, ta ei tohi lubada endale apsakaid.
Milline on hea juht?
Kuna juhi käitumisest ja otsustest sõltub paljude inimeste elu ja olu, ei tohiks ta mõelda ainult raha teenimisele. Tarvis on mõelda ka oma töötajate isiklikele eludele ning kogu ettevõtte mainele. Juht peab tundma oma ettevõtet, pidama kinni lubadustest, oskama ette näha tulevikku ning olema laia silmaringiga.
Kui palju te olete kasu saanud haridusest?
Muusika on väga loogiline ja reegleid jälgiv süsteem. Kõiki muusikas olevaid reegleid saab väga hästi ellu üle kanda. Muusikas on hea ja kurja vastandamine, kiired ja aeglased tempod, millest kokkuvõttes tekib tervik. Niisamuti on ka elus: ükskõik, mida sa õpid ? on see muusika või matemaatika ?, see annab sulle mõtlemisvõime.
Kuidas te end toimuvaga kursis hoiate?
Kuna juht peab kõigega väga hästi kursis olema, ahmin endasse meeletult infot. Lennunduses muutuvad pidevalt reeglid ja nendega tuleb kursis olla. Ma olen pidevalt selle asja sees ja ma ei märkagi otseselt, et ma end täiendan.
Millised on teie tulevikuplaanid?
Copterline´il on tulevikus plaanis avada kopteriühendus Peterburiga. Isiklikult tahaks arendada Copterline´i niikaugele, et ma ei peaks siin pidevalt kohal olema, ja õppida puhkama.
Autor: Annika Annusvere
Seotud lood
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.