Tallinki reisijate arv on kaheksa kuuga kasvanud 192 912 reisija võrra, millest suure osa võib konkurentide hinnangul panna uue laeva Romantika liinile tuleku arvele hooaja algul. Romantika oma 3000 istekohaga seni Tallinn?Helsingi liinil sõitnud laevadest suurim. Tallinki turuosa moodustab 46 protsenti, olles eelmise aastaga võrreldes kasvanud ühe protsendi võrra. Augustiga lõpeb ka Tallinki majandusaasta. Eile pärastlõunal olid kõik laevafirma juhid nõupidamisel, mistõttu ei õnnestunud kelleltki kommentaari saada.
Tallinki järel on oluliselt reisijate arvu kasvatanud ka Silja Line, mille turuosa on Tallinna Sadamat läbivate reisijate hulgas tõusnud 22 protsendini. Silja Line Eesti juhatuse esimees Meelis Laido pani reisiajate arvu suurenemise Silja Opera arvele. See kruiisilaev sõitis alates 26. juunist kahe kuu vältel Helsingi?Tallinna?Visby liinil, mis osutus väga populaarseks nii rootslaste kui ka eestlaste hulgas.
Silja Line?i kiirlaev SuperSeacat vedas tänavu umbes samapalju reisijaid kui eelmisel aastal, sama kehtib ka Finnjeti ja Helsingi?Tallinn?Rostocki liini kohta, selgitas Laido. ?Silja Line Eesti jaoks oli see edukas hooaeg,? märkis ta.
Nordic Jet Line?i müügijuhi Sigrid Tammese sõnul on tänavune hooaeg olnud laevafirmale edukas seetõttu, et liiklus algas kaks nädalat varem, 15. märtsil, ja mingeid tehnilisi prrbleeme pole olnud. Ka soosis laevaliiklust ilm. Halva ilma tõttu jäi Nordic Jetil ära vähem kui 10 väljumist. Võrdluseks: ühes nädalas on Nordic Jet Line?i kiirlaeval 82 väljumist, tänavu on aga see sõitnud juba 28 nädalat.
Juuli oli Nordic Jetile rekordiline, sest üle lahe veeti 84 937 reisijat ja 8036 sõidukit. Ka teistel kuudel ületas reisijate arv eelmise aasta taseme. Septembri lõpuks loodab laevafirma kasvatada oma reisijate arvu 362 000ni ehk eelmise aastaga võrreldes 10 protsenti.
Tammese sõnul on Romantika teise segmendi toode, mistõttu selle tulek kiirlaevaliiklust ei mõjutanud. Linda Expressi suure hilinemisega ja tehniliste probleemidega liinile tulek heitis tema sõnul aga musta varju ka teistele kiirlaevaoperaatoritele. Samas tõdes ta, et Lindaliini laevade sagedane käigust ärajäämine tõi lisareisijaid kõigile teistele kiirlaevadele.
Nordic Jet Line?i piletihinnad kõiguvad 118 kroonist ühe suuna eest Jet-klassis kuni 890 kroonini äriklassis. ?Oleme suutnud oma piletite keskmist hinda pisut tugevdada,? selgitas Tammes.
Laevafirmade Eckerö Line ja Viking Line?i Tallinna Sadamat läbivate reisijate arv on selle aasta kaheksa kuu andmetel vähenenud. Kui eelmise aasta kaheksa esimese kuuga sõitis Eckerö Line?ile kuuluva parvlaevaga Nordlandia 507 080 reisijat, siis tänavu oli see arv 453 454. Ka vähenes Eckerö Line?i turuosa mulluselt 13 protsendilt 11 protsendini.
Eckerö Line?i Tallinna kontori juhataja Katrin Sirk Aun ütles, et reisijate arvu ja turuosa vähenemine oli ette prognoositud seoses uute laevade, eelkõige aga Tallinki Romantika Tallinn?Helsingi liinile tulekuga seoses.
Keskmine piletihind oli Nordlandial sel hooajal pisut kõrgem kui eelmisel. Laevafirma Eckerö Line?i majandusaasta lõpeb 31. jaanuaril. MS Nordlandia võtab korraga peale 2000 reisijat, 450 sõiduautot ja 42 veokit. Eelmisel aastal sõitis selle laevaga kokku 600 000 inimest.